Opzettelijke slagen en verwondingen met voorbedachte rade

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Opzettelijke slagen en verwondingen met voorbedachte rade

#1 , 23 jun 2018 23:17

Vorig jaar in oktober kwam mijn toenmalige vrouw thuis van bij haar dochter in de instelling / jeugdpsychiatrie waar ze te horen kreeg dat ze naar een andere instelling moest verhuizen omdat haar gedrag nog niet klaar was om naar een thuissituatie te gaan. Mijn vrouw had dit volledig verkeerd opgenomen en stapte op de trein terug naar huis met het plan om mij kapot te maken omdat het mijn schuld zou zijn dat de jeugdrechter beslist had om ze te plaatsen terug.

Ik had ze nog nooit zo woedend gezien en ze viel me echt letterlijk aan alsof ze me wou doden. Nu iets later zijn er enkele discussies uitgedraaid op wederzijds naar elkaar slagen, waar zij meestal het voortouw trok, razend beginnen duwen en slaan, bij een uit de hand gelopen discussie in oktober duwde ik haar tegen een garagepoort en sloeg ze los in mijn gezicht, we hebben toen hoofd tegen hoofd gestaan, bij mij weten zijn we tegen elkaars hoofden gebotst, ik had echt niets van buil ofzo op m'n hoofd maar zij blijkbaar wel en ze is daarvoor naar de arts gegaan en een foto van laten nemen om nadien klacht in te dienen tegen mij. De duw tegen de garagepoort was eerder omdat tijdens het duwen en trekken naar elkaar we te dicht bij de rijbaan kwamen.

Vinden jullie dit correct dat zij mij meerdere keren aanviel waaronder één keer zeker met voorbedachtheid.
Moet ik dan als man op mij laten kloppen?
Ik heb nooit naar de politie geweest om verwondingen te gaan laten zien omdat zo'n ruzies toch meestal bijgelegd worden, maar niets is minder waar die avond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#2 , 24 jun 2018 11:16

Het heeft geen zin meningen te vragen over wat correct gedrag is. Dat weet u zelf vast ook.

Als uw echtgenote met de bewijzen die ze heeft, klacht neerlegt bij de politie zal u uitgenodigd worden voor verhoor. Dit zal, omdat u verdachte bent, een Salduz cat 3 betreffen wat wilt zeggen dat u een aantal rechten heeft.

Deze rechten worden vermeld op uw uitnodiging tot verhoor:

1) U wordt als verdachte verhoord en hebt het recht om vóór dit verhoor over voormelde feiten een vertrouwelijk overleg te hebben met een advocaat naar keuze of een toegewezen advocaat (zie wat dit betreft verder onder punt 9°). U kan nu reeds een advocaat raadplegen. In dat geval legt u deze uitnodiging voor aan uw advocaat zodat ook hij op de hoogte zou zijn van de feiten waarover u zal verhoord worden en hij zich kan aanmelden bij de permanentie - webapplicatie - van de balie. U hebt eveneens het recht u door uw advocaat te laten vergezellen en bijstaan tijdens het verhoor en spreekt dat best met hem op voorhand af.

2) Tijdens het verhoor heeft u de keuze na bekendmaking van uw identiteit om een verklaring af te leggen, te antwoorden op de gestelde vragen of te zwijgen.

3) U kan tijdens het verhoor niet verplicht worden uzelf te beschuldigen.

4) Uw verklaringen kunnen als bewijs in rechte worden gebruikt en bijgevolg tegen uzelf of tegen andere personen worden aangewend.

5) Tijdens het verhoor kan u vragen dat alle vragen die u worden gesteld en alle antwoorden die u geeft, worden genoteerd in de door u gebruikte bewoordingen.

6) U bent niet van uw vrijheid benomen en u kan bijgevolg op elk ogenblik gaan en staan waar u wil.
Hou er wel rekening mee dat de procureur des Konings naargelang de omstandigheden een arrestatie kan bevelen tijdens het opsporingsonderzoek.

7) U kan tijdens het verhoor vragen dat een bepaalde opsporingshandeling wordt verricht of een bepaald verhoor wordt afgenomen.

8) U mag gebruik maken van documenten die in uw bezit zijn, zonder dat daardoor het verhoor wordt uitgesteld en mag tijdens de ondervraging of later, vragen dat deze documenten bij het proces-verbaal van het verhoor of bij het dossier worden gevoegd.

9) Indien u over onvoldoende inkomsten beschikt om een advocaat te betalen, zijn de artikelen 508/13 tot en met 508/18 van het Gerechtelijk Wetboek betreffende de toekenning van de gedeeltelijke of volledige kosteloosheid van de juridische tweedelijnsbijstand eventueel van toepassing. In dat geval dient u zelf contact te nemen met het bureau voor juridische bijstand gevestigd in het gerechtsgebouw en de toewijzing van een advocaat te vragen.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2018 11:58

Beste,

bedankt voor de informatie, het verhoor is al lang achter de rug, daar niet van, ik heb mijn kant van de aanval op mij van mijn ex-vrouw ook gedaan en is mee opgenomen in het verhoor. Van zowat alle incidenten was jammer genoeg de 15-jarige zoon getuige van deze feiten waarin hij telkens zelf zegt dat ik gewoon mezelf had verdedigd. Ik schaam me zo diep om wat er allemaal gebeurd is, maar het laatste incident had te maken met de valse aanklacht van mijn ex haar dochter tegenover mij. Echter gingen de discussies daar telkens over en was mijn ex ook steeds onduidelijk en gaf ze steeds opzettelijk de indruk achter haar te staan terwijl tijdens het verhoor erover ze zelf aangeeft mij niet in staat te zien om dergelijke feiten te plegen.

Ach ja, we zien wel hoe dit alles verder gaat aflopen en we geraken er wel uit uiteindelijk. Het kan echter niet de bedoeling zijn om elkaar constant te tergen met aanklachten in te dienen die nutteloos zijn uit wraak. De politiediensten hebben echter wel andere echte zware prioriteiten dan kinderachtig gedrag van mijn ex-vrouw die denkt met een hoop aanklachten voor het minste probeert in problemen te brengen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”