klacht tegen slagen en verwondingen

lilarosa2000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

klacht tegen slagen en verwondingen

#1 , 19 jun 2018 17:04

beste

Ik ben 18 jaar
en ik heb een vriend van 19 er is 2 weken geleden een moeilijke situatie gebeurd waardoor mijn vader kwaad was op mij en mij mee wou sleuren langs achter maar hij kneep een beetje te hard tegen mijn keel mijn vriend wilde mij helpen met los te geraken en wou mij beschermen mijn vader greep zelf bijna naar de keel van mijn vriend en mijn vriend verdedigde zijn eigen en sloeg toen tege hem het ging zo snel nu blijkt het dat mijn vader een klacht tegen hem heeft ingediend dat mijn vriend mijn vader expres sloeg terwijl het alleen maar zelfverdediging was

mijn vraag is nu zou mijn vriend hierdoor ook al was het uit zelfverdediging hierdoor in de gevangenis geraken?

met vriendelijke groeten
lilarosa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 26 jun 2018 21:32

Uw vriend zal over de feiten gehoord worden is een Salduz bis cat 3 verhoor dus kan hij voorafgaandelijk en tijdens verhoor beroep doen op advocaat.
Uiteraard kan u samen met uw vriend naar de politie gaan waar U aangifte doet van de slagen en verwondingen (in feite poging wurging dus poging doodslag) van uw vader tegenover u.
Uw vriend was getuige en heeft u geholpen en daarbij uw vader geslagen of wat er in feite is gebeurd.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”