stalking door ex vriendje

kim1610
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

stalking door ex vriendje

#1 , 18 jun 2018 17:10

Sinds een jaar geleden word ik gestalkt door mijn ex vriend. omdat ik een nieuwe relatie ben begonnen en hij kon het niet verdragen. Nu stond hij elke keer aan school vorige schooljaar. ik was blij dat het al eind juni was en het bijna gedaan was met school. met de vakantie kwam ik hem veel minder tegen als ik uitging was hij er ook wel altijd en hij passeerde ook elke dag voor het huis van bij mijn ouders waar ik toen nog verbleef. hij is daar eens gestopt om op mijn papap te slaan hebben de politie gebeld en zei zijn een uur nadien toe gekomen. veel te laat dus want hij was al we. ik heb ook meerdere keren klacht ingedient tegen hem voor stalking hij volgde mij overal, hij passeerde bii mijn ouders thuis, hij ging naar het graf van mijn meter terwijl hij haar nooit heeft gekent hij wist dat dit mij raakte en dat het heel gevoelig lag. nu als mijn broers overstraat liepen en ze moesten oversteken was hij daar ook telkens en duwde hij extra hard op de rem. ik voelde me niet meer veilig bij mijn ouders dus ben ik bij mijn huidige vriend gaan wonen, ook daar passeerde hij op een dag en dit was dan ook wel elke dag het is daar heel rustig en er passeren dan ook heel weinig auto's dus wisten we direct dat hij het was al patineren de straat door waar het zone 30 is. september kwam er al snel terug aan mijn laatste jaar daar stond hij ook elke morgend en avond ik kon dit niet meer verdragen en ben dus verandert van school daar was dit het zelfde dus heb ik besloten te stoppen met school in december 2017 en ben ik beginnen werk te zoeken dit had ik dan ook gevonden in Aspelare en ook daar wist hij mij te vinden ik ben daar gestopt en ben beginnen werken bij mijn huidige vriend (doet het zelfde beroep) had ik ook al een mindere angst want ik wist dat mijn vriend er was ondertussen werd het alleen maar erger 2 weken terug stond hij plots aan mijn deur ook daart heb ik de politie van verwittigd en geven ze me altijd het zelfde antwoord het heeft tijd nodig alles is opgestuurd maar zo blijft het maar duren vorige qweek maandag wou ik de trein nemen en stopte hij plots voor mij ik bevroor helemaal en wist niet meer wat doen. in het begin stuurde hij berichten belde hij steeds maar heb dan zijn nr geblokeerd toen kreeg ik telkens anoniem telefoon en andere nr's dat mij belde dat was hij ook ik ben dan verandert van nr. ik zit er helemaal onder door en ben te einde raad ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 jun 2018 21:01

Blijven aangifte doen van stalking en vlugger de politie bellen.
Raar belaging is een IFG dossier dus best eens in uw politiezone met de dienst SLAchtofferZorg en persoon verantwoordelijk voor IFG gaan praten.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#3 , 20 jun 2018 13:22

1) Elke keer dat uw ex u ergens opwacht of lastig komt vallen meteen het noodnummer bellen en politie ter plaatse vragen. Eisen dat ze elke keer een proces-verbaal opstellen.

2) Screenshots nemen van de berichten/mails/telefonische oproepen die u van uw ex ontvangt en deze telkens aan de politie bezorgen met de melding dat u wenst dat deze informatie opgenomen wordt in een proces-verbaal.

3) Alle nummers waarmee uw ex u contacteert blokkeren in uw gsm

4) Uw ex overal blokkeren (bv sociale media) + uw profiel(en) volledig op privé zetten

5) Contactverbod inzake uw ex aanvragen ! Dit kan u vermelden in uw verklaring wanneer u verhoord wordt door de politie.

6) De contactgegevens van slachtofferhulp vragen aan de politie. Contact met hen opnemen en vragen dat zij uw dossier mee opvolgen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”