Gepakt met drugs

Tommiematt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gepakt met drugs

#1 , 14 jun 2018 19:29

Beste ik heb even een vraag,

Ik ben over laatst gepakt geweest met iets meer dan 3g wiet en een klein bokje assi.
Ik woon in belgie.

Nu heb ik een brief gekregen om op verhoor te komen
Als verdachte van wederrechtelijke bezit van verdovende middelen.
Dit is de eerste maal dat ik hiervoor in aanraking kom met de politie.

Weet iemand waaraan ik mij mag verwachten?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 14 jun 2018 22:46

U word verhoord voor een Salduz bis cat 3 feit.
U hebt het recht staat op de uitnodiging om voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen of deze ook mee te brengen voor het verhoor. ( op uw kosten).
bedoelt u hasjiesj of hasj? samen opgeteld hoeveel meer dan was het dan?
Zijn uw foto's en vingerafdrukken afgenomen?

Feiten worden gestraft volgens onderstaande wet.
24 FEBRUARI 1921. - [Wet betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen.] <Opschrift vervangen door W 2003-05-03/46, art. 2>
(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 21-10-1994 en tekstbijwerking tot 19-02-2016) Zie wijziging(en)
Als het de eerste keer is en dus geen voorgaanden en naargelang uw leeftijd zal u een minnelijke schikking krijgen en een therapeutisch traject moeten afleggen.

Dat in het kort.
U wordt uiteraard ook geregistreerd als druggebruiker en opgenomen in de politionele databanken voor een periode van 3 tot 5 jaar.

Dus als u word tegengehouden of uw auto hebt u controle.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”