Pesterijen update

fanny
Topic Starter
Berichten: 21

Pesterijen update

#1 , 15 mar 2008 01:15

Even wat inleidende informatie:
vorig jaar rond deze tijd gingen we met een groepje een evenement organiseren. Uiteindelijk werd 1 van de personen uit de organisatie gezet wegens diefstal.
Deze persoon heeft zich tegen de organisatie gekeerd en heeft ten tijde alles gedaan om de activiteit te boycotten. Sponsors mailen met de melding dat wij oplichters zijn, flyers en affiches weghalen onder het motto dat er een drukfout instaat... Er werd toen van ons uit klacht ingediend bij de politie.

Eenmaal het evenement afgelopen was vond die persoon het nodig om mijn vriendin het leven zuur te maken.
Zo kreeg zij oa bezoek van de kinderbescherming (voor zogezegde verwaarlozing van haar kinderen), dierenbescherming (zogezegde verwaarlozing van haar huisdieren) en een pizzaleverancier met een nogal buitensporig aantal pizza's...
Als ik mij goed herinner heeft ze toen ook terug klacht ingedient bij de politie.

Uiteindelijk bleef het een tijdje stil, tot in december mijn vriendin haar hondjes te koop werden aangeboden op kapaza zonder haar medeweten. De advertentie werd direct verwijdert na melding bij kapaza. (er werd een printscreen genomen van de aanbieding)
Daarna kreeg ze ook regelmatig telefoontjes met dreigementen.

Eergisteren kreeg ze een brief dat er komende vrijdag een controle op de kinderbijslag zou worden uitgevoerd. Gisteren kreeg ze controle van de dierenbescherming. Er was gemeld dat ze over 7 teefjes beschikte en 1 reu waarmee ze fokte zonder de nodige vergunningen. Wat dus ook weer geen waar is.

Ondertussen zijn we ook weer begonnen met het organiseren van een gelijksoortig evenement. We vrezen dus dat de laatste 2 gebeurtenissen daar ook weer mee gelinkt kunnen worden en verwachten ons aan nog andere pesterijen.

Nu is mijn vraag:
Kunnen wij daar wettelijk iets aan doen?
Deze persoon zelf zorgt er voldoende voor dat er geen enkel rechtstreeks bewijs is. Wij weten met zekerheid dat hij het is aangezien hij er wel over opschept bij vrienden en zijn schermnaam op msn duidelijk voor zich spreekt.
Mijn vriendin heeft ondertussen al in het ziekenhuis gelegen wegens een ontstoken maagzweer en recent terug voor hartproblemen, grotendeels veroorzaakt door al deze gebeurtenissen.
Het kan toch niet dat iemand dit zomaar ongestraft kan doen?
Ik hoop van harte hier wat nuttige tips of hulp te vinden.
Laatst gewijzigd door fanny op 18 mar 2008 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Strafpleiter
Berichten: 25
Locatie: Gent

#2 , 15 mar 2008 11:38

Beste fanny

De gedragingen van die persoon neigen zowel naar belaging als naar laster en eerroof.

Door een klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen bij de onderzoeksrechter kan je een gerechtelijk onderzoek laten opstarten. Dit heeft als voordeel dat de onderzoeksrechter/politiediensten de nodige bewijzen zullen proberen te verzamelen tegen die persoon.

Als burgerlijke partij kan je bijkomende onderzoeksdaden vragen zodat je het onderzoek een beetje mee kan sturen (bv vragen dat bepaalde personen zouden worden verhoord,...)

Hopelijk heb je al iets aan deze informatie.

Vriendelijke groeten

Maarten Vandermeersch
Advocaat Balie Gent

fanny
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 16 mar 2008 16:40

Heel erg bedankt voor uw reactie, ik zal het haar doorgeven :D

Reclame

fanny
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 18 mar 2008 22:41

Helaas...
Dit had ze al gedaan en dit heeft helaas geen enkel resultaat gehad aangezien de persoon in kwestie liegt over het hele gebeuren en ze niemand vond om te getuigen tegen hem... En aangezien er ook geen duidelijke bewijzen zijn staat ze dus nog altijd nergens... :(
Misschien nog andere bruikbare tips?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”