BELAGING, wat is mijn straf in deze klacht ....?

jeffrey0308
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

BELAGING, wat is mijn straf in deze klacht ....?

#1 , 02 jun 2018 16:27

besten,

Ik heb een brief ontvangen van politie voor uitnodiging van verhoor voor categorie III misdrijf, belaging.

Ik heb een telefoongrap uitgehaald met nep- psycholoog, je weet wel zo'n counselor zonder diploma of een nep- diplomaatje die je in fake- onderwijsinstellingen kan halen. Hij maakt misbruik van labiele en zwakke mensen met psychische problemen door counseling aan te bieden tegen 70 euro per uur. Ik had eerst een afspraak gemaakt, en niet komen opdragen. Zijn vrouw belde voor de inning, en dreigde als ik het consult niet betaalde dat ze naar incasso zou gaan. Uiteindelijk niks van gehoord ... Vervolgens heb ik me uitgegeven voor Panorama- journalist die ZOGEZEGD een topic maakte voor charlatans in de begeleiding van geesteszieken- of zwakken. Hij was behoorlijk nerveus toen ik hem wijsmaakte da één van zijn patiënten zijn verhaal had gedaan tegen ons over zijn charlatanpraktijken, en we maakten hem wijs dat hij in de uitzending van dinsdag zou komen, .... gewoon een grap.
Uiteindelijk had hij door dat dit een telefoongrap had.
Ik heb wel twee keer zijn voicemail volgesproken met zaken zoals: ik wil u bevechten, ik kom u halen, smeerlap, en ook iets van : ik ga uw vrouw neuken ...Dit is hooguit twee keer voorgevallen op 1 jaar tijd. De voicemails waren wel heftig, maar waren niet concreet en ernstig te noemen ( humor, groteske humor ... ) vermits er geen context was, en vermits hij niet wist wie ik was, en ik nooit nog maar in de buurt ben geweest van deze nepdokter, die de zwaksten geld uit hun tessen haalt. Ook heb ik in 2018 ocharme 4 keer gebeld naar hem, en 2 keer een voicemail ingesproken zoals hierboven beschreven..

Waaraan kan ik mij verwachten? Dit is AL wat er is gebeurd? Kan ik hiervoor eenstrafblad krijgen, een boete, en zo ja hoe hoog?


graag wat insight over aan wat ik me kan verwachten op basis van dit verhaal ( niet meer, niet minder )

Er is geen sprake van systematiek, intrusie of erge, grove, aanhoudende en gerichte beledigingen ... gewoon 2 voicemails, een grap , over een tijdsspanne van los meer dan een jaar ....

Dit is toch geene rnstig vergrijp te noemen, uw reacties .....
En hoe zou ik me moeten opstellen ophet verhoor?

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 02 jun 2018 16:29

Dit is zeker geen grap, raadpleeg asap een advocaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2018 16:43

Ik denk niet dat een rechter als het al zo ver komt, dit zal klasseren als een grap, zulke dingen blijven een tijd op je strafregister staan als je ooit een briefje nodig heeft voor een werk of iets ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 02 jun 2018 17:05

Strafwet:
Belaging: HOOFDSTUK IVbis. - (ingevoegd bij <W 1998-10-30/34, art. 2, Inwerkingtreding : 27-12-1998>) BELAGING.

Art. 442bis.(ingevoegd bij <W 1998-10-30/34, art. 2, Inwerkingtreding : 27-12-1998>) Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot driehonderd [euro] of met een van die straffen alleen.
[1 Ingeval de feiten bedoeld in het eerste lid worden gepleegd ten nadele van een persoon van wie de kwetsbare toestand ten gevolge van de leeftijd, zwangerschap, een ziekte dan wel een lichamelijk of geestelijk gebrek of onvolwaardigheid, duidelijk was of de dader bekend was, wordt de minimumstraf voorzien in het eerste lid verdubbeld.]1
[2 ...]2

Uit uw verhaal kan men mogelijk nog een aantal andere strafbare zaken halen.

Beste is inderdaad een advocaat te raadplegen..
Wat u hebt verteld aan de telefoon zijn geen grapjes... ongeacht de reden ... u had voor die feiten zelf het de politie PV kunnen laten opstellen.
Maar wat u hebt gedaan is bewijsbaar en dus ook vervolgbaar.
Kans bestaat dat men u arresteert en voorleid ..best rekening mee houden.

PS niet gaan is geen optie - dan komt er een bevel en wordt u eender waar men u kan treffen gearresteerd (thuis - hobby ...)

Jackrussell
Berichten: 701

#5 , 02 jun 2018 17:31

k heb wel twee keer zijn voicemail volgesproken met zaken zoals: ik wil u bevechten, ik kom u halen, smeerlap, en ook iets van : ik ga uw vrouw neuken .

Zo zo, wat een lolbroek bent u.

Ik zou een advocaat inschakelen om de schade te beperken. De rechtbank ziet dit vermoedelijk niet als grap.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”