Wat te doen na familiale ruzie met slagen

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Wat te doen na familiale ruzie met slagen

#1 , 28 mei 2018 17:54

Ik stel deze vraag voor een meerderjarige jongen, kameraad van onze zoon.
Hij woont nog thuis met zijn twee broers, waarvan één 14 jaar is en de andere 23.
Hun vader is vier jaar geleden gestorven en de mama heeft nu ongeveer een jaar een nieuwe vriend in huis gehaald.
Deze nieuwe vriend heeft reeds enkele malen vuistslagen aan de kinderen uitgedeeld.
Mijn zoon zijn vriend lag gisteren na een zware dag werken vroeg te slapen toen hij plots lawaai hoorde in huis.
De nieuwe vader was op de zonen aan het kloppen en mijn zoon zijn vriend is er tussengekomen en heeft de man een serieuze slag in het gezicht verkocht waarbij zijn hand is gebroken. Deze jongen ligt nu in het ziekenhuis voor operatie en heeft reeds te horen gekregen van de moeder dat de jongste zoon en hijzelf thuis niet meer welkom zijn. De oudste zoon stond op punt het huis te verlaten en is vermoedelijk vertrokken.
Naar mijn weten werd er nog nooit klacht ingediend voor eerdere slagen.
Wat staat er de jongens nu best te doen? Morgen zal hij het ziekenhuis waarschijnlijk mogen verlaten.
Het mag duidelijk zijn dat de moeder niet naar de kinderen omkijkt.

Bedankt voor het advies, dat ik op mijn beurt ga doorspelen aan mijn zoon zodat zij samen de juiste stappen kunnen ondernemen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 mei 2018 18:11

aangifte doen bij de politie, zeker als er een minderjarige in het spel is

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 mei 2018 18:12

Al eens lezen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

DIRECT zelf aangifte laten doen bij politie - nu desnoods vragen dat een interventie-eenheid naar ziekenhuis komt als hij daar niet weg kan of mag en aangifte doen wegens opzettelijke slagen tgo kinderen.
Zijn slag was/kan wettige verdediging van zijn broer(s) zijn.

Reclame

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 29 mei 2018 07:43

Bedankt voor de reacties.
Ze gaan vandaag aangifte doen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”