Vals beschuldigd van slagen en verwondingen. Verbale bedreigingen met arrestatie tot gevolg.

THEREALFIGHTERS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vals beschuldigd van slagen en verwondingen. Verbale bedreigingen met arrestatie tot gevolg.

#1 , 28 mei 2018 00:45

Geachte,

Ik zit in een netelige situatie. Als meerderjarig persoon en vader van twee dochters, woon ik geruime tijd in bij mijn ouders. Allen op dit adres gedomicilieerd.

Mijn ouders hebben altijd ruzie en handgemeen doorheen hun huwelijk gehad.

Toen ik een bepaalde leeftijd bereikte plaatste ik me dikwijls tussen mijn vechtende ouders in om de situatie niet dramatisch te laten aflopen.

Door een mislukte relatie en de bijkomende schuldbemiddeling werd ik gedwongen bij mijn ouders in te trekken.

Nu zijn mijn ouders niet veranderd in hun wederzijds gewelddadig gedrag.

En nog steeds probeer ik dit op te lossen.

De laatste jaren veranderde de situatie. Net zoals je de pineut bent als bemiddelaar tussen een slaan koppel, die zetten elkaar uiteindelijk uit de wind en wijzen de brave man aan als de schuldige, was ik ook geregeld de pineut.

Sloeg mijn moeder mijn vader, en omgekeerd, kreeg ik de klacht aan mijn been. Je kunt zeggen : woord tegen woord, maar pak het maar aan als onschuldige.

Dat mijn moeder niet vies is van een smerig streek, wist ik al langer. Dat ze haar zoon niet zou sparen voor eigen doeleinden wist ik ook.

Onbegrijpelijk maar de werkelijkheid.

Tot verleden week de stoot in mijn leven gebeurde. Weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk de gemoederen bedaard en savonds gingen mijn ouders nog een wandeling maken.

Ze kwamen niet terug.

Smorgens stonden plots twee agenten aan mijn bed. Duidelijk bevooroordeeld en ik werd onmiddelijk gearresteerd en van mijn vrijheid beroofd op bevel van de onderzoeksrechter.

Ze reden eerst met mij naar een hospitaal om daar door een arts mijn collocatie te laten bevelen.

Omdat ik tien al een vermoeden had wat en waarom deze feiten afspeelde ging ik in de tegenaanval.

Ik eiste een vrijwillig gesprek en onderzoek van een psychiater. Ook eiste ik bloedtesten die alles zouden kunnen opsporen.

Goed wetende dat ik niets gedaan had, mentaal en fysiek de gezondste lens ben, en dat deze laffe poging enkel draaide om mijn kinderen.

Ik heb eveneens uren doorgebracht, welgeteld 11 uur, waar ik dezelfde behandeling kreeg als de gevaarlijke psychopaat in de cel naast mij.

Pas tegen de avond werd mij een klacht onder de neus geschoven die de grootste fantast niet zou kunnen bedenken.

Zelf heb ik geen advocaat genomen en heb ik ook geen klacht ingediend tegenover mijn ouders en derden wegens valselijke beschuldigingen.

Ik heb mijn relaas gedaan en kon de gunstige resultaten van de psychiater, de observeerders en de bliedresultaten voorleggen, die enkel al konden aantonen dat ik geen gewelddadig persoon was en zeker geloofwaardig. Dat ik eveneens fysiek en mentaal top ben.

Uiteindelijk werd de onderzoeksrechter hierover opgebeld.

Die stelde mij onmiddelijk in vrijheid.

Nu weet ik ondertussen dat een derde de politie zou hebben opgebeld en mijn moeder aangedrongen heeft de klacht neer te leggen.

In mijn ogen voorbereid als u de historie hierboven doorneemt.

Zelf heb ik nachtmerries van het gebeuren en lijkt het of ik er traumatisch op reageer.

Toen dit aan mijn ouders hun oren kwam hebben ze onmiddelijk hun klacht gaan aanvullen met : wij wensen geen gevolg hierover.

Alles wijst erop dat men niet had verwacht of gehoopt dat ik thuis zou geraken. Dat de gevolgen die ik draag een boemerang effect heeft dat hen het angstzweet bezorgd.

Zeker toen ik opperde toch een arts te willen raadplegen. Tien kwamen er dreigementen.

Ik voel duidelijk een dubbele agenda en volgens mij kan ik veel meer ondernemen dan ik weet. Ik zit er ook effectief mee in mijn hoofd en de gebeurtenissen hebben een effect op mij.

Wat kan ik in deze situatie het beste doen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 28 mei 2018 07:00

1. Ik vermoedt dat een procureur betrokken was en geen onderzoeksrechter.
2. U meldt voorgaande klachten tegen uw persoon, bent u ooit veroordeeld voor iets?
3. U zou weten waarom uw ouders dit doen maar vermeldt dit niet.
4. De klacht is onder uw neus geschoven. Wat was deze?
5. U eiste een psychiater en bloedonderzoek. Heeft men dit toegestaan? Dit zou mij als vreemd overkomen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2018 10:03

Wat kan ik in deze situatie het beste doen?
Om te beginnen u afzijdig houden als uw ouders ruzie hebben. Het zijn volwassen mensen die zelf hun boontjes moeten doppen.

En als het even kan: zoek een eigen studio of appartementje om te gaan wonen zodat je daar weg bent.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 28 mei 2018 18:36

Collocatie is een zaak van het parket als het om een dringende gaat.
Er zal zo wie zo een arts moeten aangesteld zijn die in een attest aangeeft dat u een gevaar bent voor uzelf of voor derden.
Bij bevestiging gaat u naar een psychiatrische instelling voor verdere evaluatie.

Wat uw eisen van psychiater en bloedproef betreft ... daar beslist u niet over.
Voor de rest zie o.a.bij @issued.

THEREALFIGHTERS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2018 12:04

Beste,

In ieder geval voor de antwoorden.

Ten eerste ben ik nog nooit veroordeeld geweest voor iets en heb ik een blanco strafblad.

De politie heeft mij inderdaad opgedragen vrijwillig mee te werken. Anders zou het noodgedwongen zijn. Toen ik hierover een vraag stelde kreeg ik onmiddelijk een arrestatie onderijn neus.

Ik vermoed dus ook dat er van vrijwilligheid uiteindelijk geen sprake was. Dat de eisen die ik stelde sowieso opgedragen zouden worden door de Procureur.

De vaststellingen waren echter allemaal positief en toonden aan dat, dat het beeld van mij schetste, niet klopte. Eveneens de gunstige onderzoeken.

Een studio zoeken of appartement is net één van de redenen waarom mijn ouders zo'n negatief beeld en situatie van mij schetsen.

Reeds meermaals heb ik gezegd hier te verhuizen maar dat mijn kinderen, die weliswaar nooit in die situaties terecht zijn gekomen, hun grootouders ook niet teveel meer zouden zien. Dat ik die hele situatie met hun vechten en ruzies beu was.

Dat is een van de redenen waarom men mij in zo'n slecht daglicht stelt. Absurd want er is nog een mama ook.

Bovendien heb ik nachtmerries van het gebeuren. Toen ik gewag maakte om dit te laten vaststellen of onderzoeken (misschien trauma van het gebeuren) werd prompt de klacht aangepast door mijn ouders met (we wensen geen gevolgen te laten ondernemen) op voorwaarde dat ik geen trauma (moest dat zo zijn) zou laten vaststellen.

Uiteindelijk gaat alles toch naar het Parket en kun je niet zomaar iets intrekken.

Toch wel raar en toont aan dat er precies meer aan de gang is en men al spijt heeft van de valse beschuldigingen.

Ondertussen blijf ik overal tussenuit. Bewaar ik de volledige kalmte rondom mij en ga ik op niets in.

Al heb ik werkelijk angst gekregen om een verkeerd woord te zeggen. Ik vertrouw niemand meer. Als ze dit kunnen doen op basis van valse verklaringen... Je zou voor minder wantrouwig worden.

Maar ondertussen zit ik er wel mee...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2018 12:12

Nogmaals: zoek zo snel mogelijk een eigen stekje voor jou en uw kinderen, en hou je ondertussen zoveel mogelijk "low-profile" naar uw ouders toe. Dreigementen als "jullie kunnen jullie kleinkinderen niet veel meer te zien krijgen!" is enkel olie op het vuur.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Issued
Berichten: 1227

#7 , 29 mei 2018 12:25

Beste,

U heeft ons nog niet verteld wat voor aangifte uw ouders hebben gedaan. Waarvoor bent u verhoort? Dit hebben ze u aan het begin van het verhoor medegedeeld en staat normaal ook op uw kopie van het verhoor.

Zonder deze info kunnen wij enkel gokken met onze raad.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 29 mei 2018 20:10

Een arrestatie onder mij neus? Wat wil dat zeggen?
Arrestatie gebeurt door een officier. Indien gerechtelijk bevestigt door de PdK.
U bent verhoord dan moet u zo wie zo op uw rechten worden gewezen en vanaf Salduz bis cat 3 dan had u het recht een advocaat te raadplegen en die mocht zelfs bij uw verhoor zijn.

Wil niet zeggen dat uw verhaal niet waar is maar wij zoeken hier naar wat er juridisch juist gebeurd is.

Bij een collocatie ligt dat anders want is eerder een beveiliging en in feite zal u dan niet direct door de politie 'gehoord' worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”