Feiten ontkennen vraag.

Potato
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Feiten ontkennen vraag.

#1 , 16 mei 2018 03:37

Beste,

om het kort te houden werd ik uit het verkeer geplukt een poosje geleden waar ik vervolgens een zakje met 2 gram cannabis uit het venster heb gegooid.
1 agent zag het en heeft mij er op aangesproken. Heb verder blijven ontkennen en mocht na een geslaagde speeksel en alcohol test beschikken.
Nu maanden later krijg ik een brief in de bus dat ik op verhoor moet bij de plaatselijke wijkdienst.
Het probleem is dat ik 18 maanden op mijn hoofd heb staan van het verhandelen in verdovende middelen 3 jaar geleden waarvoor ik ook een maand in de gevangenis heb doorbracht.

Valt dit nog te ontkennen?
Mijn woord tegen 1 agent.
De andere agent had het niet gezien maar natuurlijk zullen ze wel onder 1 hoedje spelen.
Zat nog even te denken om voor te stellen om vingerafdrukken van het zakje te laten nemen. Die zullen onbruikbaar zijn want de agent heeft het erna met blote handen aangeraakt.
En sinds wanneer doen we moeilijk over 2 gram -.-..
Kan ik een minnelijke schikking aanvragen?


Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2018 10:37

Valt dit nog te ontkennen?
Hangt er van af. Is het zakje gerecupereerd door de agent? Indien wel, ziet het er niet zo goed uit. Indien niet, maak je nog een (kleine) kans.
Mijn woord tegen 1 agent.
De agent is wel een beëdigd ambtenaar. Zijn woord wordt als bewijs beschouwd, tenzij je kan bewijzen dat wat hij zegt niet waar is.
De andere agent had het niet gezien maar natuurlijk zullen ze wel onder 1 hoedje spelen.
Hoe "onder één hoedje spelen"? Je zegt zelf dat je een zakje buitengegooid hebt. Jij doet nu net alsof ze samenspannen tegen u. Dit is niet het geval, Ze verklaren gewoon de waarheid!
Zat nog even te denken om voor te stellen om vingerafdrukken van het zakje te laten nemen. Die zullen onbruikbaar zijn want de agent heeft het erna met blote handen aangeraakt.
Ah, OK, dus ze hebben het zakje. Ziet er niet goed uit voor u in dat geval. Vingerafdrukken zijn niet echt nodig. Als de agent verklaart dat jij dat zakje uit de wagen gegooid hebt, en jij kan niet bewijzen dat dit NIET zo is, heb je een probleem.
En sinds wanneer doen we moeilijk over 2 gram -.-..
Sinds het nog steeds een verboden verdovend middel is?
Kan ik een minnelijke schikking aanvragen?
Wij kennen uw voorwaarden niet, hé. Als daarin stond dat je niet meer met drugs in aanraking mocht komen, ziet het er mogelijk niet zo goed uit voor jou.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 16 mei 2018 10:41

als u uw voorwaarden overtreden hebt kan u m.i; geen minnelijke schikking vragen. u zal dus waarschijnlijk bij de onderzoeksrechter uitgenodigd worden.

Waarom houdt u zich nog steeds bezig met drugs tijdens uw probatie van 18 maanden wegens dealen (geen lichte straf)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 16 mei 2018 22:16

Vooral niet gaan dat verkort de procedure - en dan hebt u nog een ganse periode vakantie.
Denk nu eens zelf na.
Volg de regels u hebt vermoedelijk de mogelijkheid gekregen om voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen Salduz bis 3. Gebruik die dan.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”