Kan ik een klacht laten aanpassen?

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Kan ik een klacht laten aanpassen?

#1 , 05 mei 2018 14:50

Hallo iedereen,

Ik word al jarenlang gepest en bedreigd door een buurman met (mijns inziens) ernstige psychiatrische problemen.
Uit angst voor represailles heb ik nooit klacht ingediend, maar omdat het steeds erger wordt en niets helpt heb ik gisteren toch mijn moed bijeen geraapt en ben klacht gaan indienen in het politiekantoor wegens belaging/stalking.
De agent leek de situatie echter niet echt te begrijpen en beschreef mijn klacht erg afgezwakt, meer in termen van een burenruzie dan van de eenzijdige belaging en bedreiging die het is. Ik heb deze buurman nooit op wat voor manier dan ook iets misdaan, er is geen enkele sprake van ruzie. De enige aanleiding voor zijn gedrag is dat hij mij jaren geleden steeds meer begon te claimen en ik hem beleefd afgewimpeld heb. Sindsdien lijkt het zijn levensdoel om mij het leven zuur te maken en hij gaat daar steeds verder in.

Nadat ik op het politiekantoor al zo'n 10x aanpassingen gevraagd had van de tekst, werd de agent wat ongeduldig en ik heb dan de verklaring toch maar ondertekend zoals ze genoteerd was. Hier heb ik nu enorm spijt van want deze strookt niet met de werkelijkheid.
Mijn vraag is nu: heb ik ergens nog een mogelijkheid om mijn klacht te laten aanpassen of er iets aan toe te voegen voordat ze wordt overgemaakt aan het parket?
Ik ben bang dat ze, zoals het nu beschreven staat, geseponeerd zal worden.
In de huidige klacht komt de ernst van de situatie niet naar voren en ik ben echt ten einde raad want word letterlijk dag en nacht belaagd door deze man en ben bang dat hij vroeg of laat zijn dreigement om me te vermoorden echt zal uitvoeren.

Hopelijk weet iemand hier raad mee. De klacht is vrijdagmiddag neergelegd, dus misschien kan ik maandagochtend nog iets doen voor ze bij het parket belandt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2018 14:57

Typ zelf een bijkomende verklaring en vraag om deze bij het proces-verbaal te laten voegen

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2018 15:06

Typ zelf een bijkomende verklaring en vraag om deze bij het proces-verbaal te laten voegen
Dankuwel! Kan ik dit mailen naar het politiekantoor, of beter persoonlijk langsgaan?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 05 mei 2018 20:22

U kan dat inderdaad mailen als u een mailadres hebt van de opsteller.
U kan dat ook doen bij een volgend feit eerst alles op papier zetten thuis en dan doorzenden.
Nu langs de andere kant is het niet altijd zo dat wat u zegt / schrijft een beschrijving geeft van een strafbaar feit en eveneens kan het zijn dat u zich bedreigd voelt maar dat het strafrechtelijk geen bedreiging is en dus ook niet zal vervolgd worden.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 05 mei 2018 21:20

Niet elke inspecteur neemt een mail aan om zomaar toe te voegen. Hij kan immers niet aftoetsen of die wel degelijk verstuurd is door u. Even lang de bureau gaan zal beter werken.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”