diefstal

kel123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

diefstal

#1 , 26 apr 2018 21:35

hallo
Vandaag ben ik naar de action geweest om parfum te halen. Voor dat ik het besefte had ik niet genoeg geld want de parfum koste 14 euro ofzo. Ik was vergeten de etiket van de parfum af te halen dus toen ik door het poortje ging ging het alarm ad. Ik was natuurlijk geschokt en wist niet wat ik moest doen dit was namelijk de eerste keer. De meneer aan de kassa zei dat ik moest wachten en dat er iemand kwam. Van de vrouw moest ik heel mijn tas uitladen en ik probeerde de parfum nog te verdoezelen maar ze merkte het toch nog op. Daarna moest ik met haar naar binnen en hadden we een gesprek en zei ze dat ze me op de videobeelden had gezien maar dat ze me niet voor de hele winkel wou belachelijk maken en daarom dat ze me het op haar kantoor zij. Ik was overstuur en aan het huilen toen ze zei dat ze jammer genoeg toch de politie zou moeten bellen. Later kwam de politie aan en ze fouilleerde me en keken in m'n tas. Ze vroegen m'n adres en gsm-nummer van m'n ouders. Ik dacht dat ik mee moest gaan naar het kantoor maar ik mocht naar huis en ze zeiden dat ze s'avonds langs kwamen. Toen ik thuis kwam heb ik dit meteen tegen m'n zussen verteld maar niet tegen m'n ouders want ze zouden me vermoorden. Elke keer toen er een auto langs ons huis kwam krampte m'n maag ineen omdat ik dacht dat het de politie was, maar dat was dus niet. Ik wil zelf een verklaring gaan afleggen zonder dat mijn ouders hier achter komen. Ik heb namelijk heel veel spijt dat ik dit heb gedaan want ik ben ook niet zo opgevoed.
Heeft iemand soms tips wat ik moet doen ik wil echt niet dat mijn ouders hier achter komen!!!
xxx kel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 26 apr 2018 21:43

Men is verplicht de burgerlijke verantwoordelijke in kennis te stellen. Cfr men moet het tegen je mama en papa zeggen.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 26 apr 2018 22:06

Ik zou het zelf aan mijn ouders gaan vertellen. Als ze het van jou horen is de schok waarschijnlijk toch nog iets kleiner tegen wanneer ze het van de politie moeten horen. Dus pak al je moed bij elkaar en ga het opbiechten. De kans dat ze je gaan vermoorden is vrij klein hoor (hoop ik toch).
En denk er eens over na : vergeten het etiket ervan af te halen is eigenlijk een totaal verkeerde uitleg (en instelling). Als je niet genoeg geld bij hebt plaats je het item gewoon terug in het winkelrek. Maar dat had je hopelijk intussen zelf ook al door.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 apr 2018 22:59

Tenminste als u minderjarig bent?
U zal vermoedelijk later samen met ouders worden uitgenodigd voor een verhoor. Gezien diefstal dus een strafbaar feit een Salduz bis 3 verhoor nadat u de kans hebt gehad een advocaat te raadplegen of zelfs mee te brengen naar verhoor.
U hebt het recht te zwijgen.
Indien inderdaad minderjarige dan kunnen er enkel maatregelen genomen worden + eventuele schadevergoeding.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 27 apr 2018 15:00

Tenminste als u minderjarig bent?
U zal vermoedelijk later samen met ouders worden uitgenodigd voor een verhoor. Gezien diefstal dus een strafbaar feit een Salduz bis 3 verhoor nadat u de kans hebt gehad een advocaat te raadplegen of zelfs mee te brengen naar verhoor.
U hebt het recht te zwijgen.
Indien inderdaad minderjarige dan kunnen er enkel maatregelen genomen worden + eventuele schadevergoeding.
Ter info:
diefstal zonder voorgaande gelijkaardige feiten en van een kleine bedrag telt als mineure feiten. Dit komt niet in aanmerking voor verhoor cat III

maar voor de vragenlijst
http://www.om-mp.be/om_mp/files/en-savo ... 6%20NL.pdf

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”