Onrechtmatig gebruik van handtekening

MAS
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onrechtmatig gebruik van handtekening

#1 , 25 apr 2018 17:04

Ik heb als freelancer gewerkt voor een bedrijf dat inspecties gaat uitvoeren.
Ik heb daarvoor inspecties uitgevoerd, mijn bevindingen moesten steeds in een databank opgeladen worden en van daaruit werd een rapport opgemaakt.
In dit systeem was mijn hadtekening opgeladen waarmee dit rapport werd ondertekend.
Mijn eerste vraag is, mag dit?
Ik ondervind nu dat dit bedrijf mijn inspecties in de loop der tijd heeft veranderd om bepaalde controles te vermijden.
Verder werk ik niet meer voor dat bedrijf en is men verder aan het werken met mijn handtekening.
Natuurlijk kunnen ze geen enkel document voorleggen waarop mijn originele handtekening staat maar toch...
Graag jullie advies?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 27 apr 2018 23:27

Als daar documenten die een wettelijke waarde hebben achteraf gewijzigd zijn of documenten ondertekend met uw handtekening waar u geen inspectie hebt bij uitgevoerd zou ik toch klacht indienen.
Al naargelang het 'soort' van inspecties is dat ofwel bij het bevoegd overheidsorgaan die de inspecties 'verplichten' anders is het via politie.
Valsheid in geschriften en gebruik ervan in akten of attesten ...daar staan zware straffen op... en gezien het uw handtekening is.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”