Winkeldiefstal

Anoniem1224
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal

#1 , 21 apr 2018 16:39

2 weken na ik 18 werd, ben ik een grote fout begaan waardoor ik mij zeer schuldig over voel ik heb oortjes proberen stelen in de fnac t.w.v €35 toen ik de winkel buitenliep werd ik tegengehouden en gefouilleerd hierna werd de politie verwittigd en uiteindelijk kreeg ik een boete van €100 door de politie.

toen ik nog minderjarig was werd ik beoordeeld met slagen en verwondingen.

Mijn vraag nu is staan deze 2 feiten op mijn strafblad ? Is het mogelijk om een eerherstel met succes aan te vragen ? Ik heb hier veel spijt van en ga het nooit meer doen. maar wat gebeurd is, is gebeurd graag vraag ik jullie advies hierover

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 21 apr 2018 18:02

boete zal niet van de politie zijn maar de zogenaamde "administratieve kost" die zowat alle winkels aanrekenen bij diefstal

deze kost is illegaal en strikt genomen kan u die terug vorderen

de feiten zullen wel ergens in een databank staan, maar het is pas na een veroordeling dat mogelijks iets op u strafblad komt

Anoniem1224
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2018 18:21

boete zal niet van de politie zijn maar de zogenaamde "administratieve kost" die zowat alle winkels aanrekenen bij diefstal

deze kost is illegaal en strikt genomen kan u die terug vorderen

de feiten zullen wel ergens in een databank staan, maar het is pas na een veroordeling dat mogelijks iets op u strafblad komt

Dus je wilt zeggen dat er niks op mijn strafblad staat ? Het was geen boete van de winkel zelf maar ik kreeg een brief van de politie waarop stond dat ik het bedrag moest betalen

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 21 apr 2018 19:58

boete zal niet van de politie zijn maar de zogenaamde "administratieve kost" die zowat alle winkels aanrekenen bij diefstal

deze kost is illegaal en strikt genomen kan u die terug vorderen

de feiten zullen wel ergens in een databank staan, maar het is pas na een veroordeling dat mogelijks iets op u strafblad komt

Dus je wilt zeggen dat er niks op mijn strafblad staat ? Het was geen boete van de winkel zelf maar ik kreeg een brief van de politie waarop stond dat ik het bedrag moest betalen

zoals ik al zei, er komt maar iets op u strafblad als ge veroordeelt word door een rechter, alles wat voor u 18 gebeurde word (als ik mij niet vergis) automatisch verwijderd.

de politie zal u normaal geen brief geven waarop staat dat u 100euro moet betalen, ze geven de feiten door aan het parket die al dan niet zal vervolgen, lees de brief eens goed en indien mogelijk post hier een scan/foto van de "brief"

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 21 apr 2018 20:18

Vermoedelijk een minnelijke schikking door middel van een geldsom.
Feiten onder de 18 jaar staan nooit op het openbaar strafblad. Maar bepaalde diensten (jeugdrechters) kunnen wel aan die gegevens zolang men minderjarig is)
Staan wel in politiecomputer en ANG systeem tot 5 jaar na de feiten.
Feiten jeugd kunnen maar mits bevel jeugdrechter worden vrijgegeven.
(een van de vb waar het een hulp zou geweest zijn was bij de Vampier van Muizen. Maar zelfs toen is er geen bevel uitgeschreven)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”