Straf brandstofdiefstel

liwillem
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Straf brandstofdiefstel

#1 , 19 apr 2018 19:39

Beste,

Ik word beschuldig van brandstofdiefstal. Ik kan mij dit zelf niet goed herinneren en zou dit ook zeker nooit expres doen!
Nu heb ik een uitnodiging voor verhoor ontvangen.

Wat zijn de straffen die hiervoor bestaan in België? Ik heb ook geen idee om hoeveel liter het zou gaan. Ik stress me kapot want dit is nooit mijn bedoeling geweest! Er staat op het papier categorie III - schriftelijke uitnodiging met mededeling van rechten voor het verhoor van een meerderjarige persoon aan wie een misdrijf ten laste wordt gelegd waarvoor een vrijheidsstraf kan worden opgelegd.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 19 apr 2018 19:45

U zal ergens getankt hebben zonder betalen.
Of ergens een tank leeggezogen ????
U kan voorafgaandelijk een advocaat raadplegen - u hebt zwijgrecht... maar dan zit u voor de volgende fase ineens bij de correctionele rechtbank.
* bedragen zijn nog te x met 8 (opdeciemen)
Art. 508ter. <W 17-12-1963, art. 1> Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tweehonderd [euro] tot vijftienhonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die, na een voertuig van brandstof of smeerolie te hebben laten voorzien, zich bedrieglijk aan de onmiddellijke betaling onttrekt. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
Bij herhaling kunnen de straffen worden verdubbeld.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”