Strafbevel van Duitsland gekregen?

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Strafbevel van Duitsland gekregen?

#1 , 18 apr 2018 12:34

Hallo,
IK heb een strafbevel gekregen van Duitsland gerechtsgebouw in Aken.
Deze persoon verdenkt mij van oplichting en de rechter heeft besloten dat ik een boete moet betalen van 4000 euro in Duitsland. De betekening heeft gisteren plaatsgevonden aan mijn woonadres.
Indien ik dit niet kan betalen moet ik 100 dagen in de gevangenis zitten, maar kan dit zomaar?
Wat houdt dit precies in? Ik kan het bedrag niet betalen en weet niet of het duitse recht zomaar toegepast kan worden dat ik naar Duitsland moet gaan om daar te gaan zitten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#2 , 18 apr 2018 12:51

Als dit het eerste is wat je hoort van de zaak (dus geen verhoor, geen rechtzaak,...) ruikt dit toch wel erg naar oplichting, met jou als slachtoffer uiteraard.
Zijn het ontegenspreekbaar officiele documenten ? Ik zou zelf contact opnemen met de Duitse rechtbank en eens horen of dit wel echt is.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 18 apr 2018 14:05

Een gerechtsdeurwaarder kan hopelijk een Europees uitvoerbaar vonnis toch wel onderscheiden van een poging tot oplichting?

Als dit de eerste kennisgeving is, dan moet het toch nog mogelijk zijn om verzet of beroep aan te tekenen, maar daarvoor zal u waarschijnlijk wel een Duitse advocaat onder de arm willen en moeten nemen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 apr 2018 15:28

Hoe heb je dit strafbevel gekregen? Via de post of via een deurwaarder?
Was jij helemaal niet op de hoogte van deze feiten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2018 16:11

Ik denk wel dat boos zeer goed weet waarover het gaat, heeft jaren handel gedreven met Duitsland.
En heeft al het één en ander mee gemaakt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#6 , 19 apr 2018 19:12

Ja ik heb iets niet geleverd maar wel het geld. Maar goed ze spreken over oplichting inderdaad. Nee had het ontvangen via de wijkagent. Ik weet niet of zr me hiervoor gaan uitleveren naar Duitsland of dat ik moet gaan zitten. Het gaat om €4000

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 19 apr 2018 19:16

Is inbaar in BE. ofwel betaald u ofwel komt er een deurwaarder.
Ik weet niet of ook DE straffen kunnen 'ingehouden' worden door de fiscus. Maar BE kan wel tussenkomen dat merkt u nu al gezien wijkinspecteur met strafbevel langskomt.
Kans bestaat dat u bij niet betalen internationaal of Europees geseind wordt gezien oplichting ook in BE een strafbaar feit is........

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#8 , 20 apr 2018 15:15

En als ik dit maandelijks aflos met de deurwaarder vervalt de gevangenisstraf dan?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 apr 2018 15:25

En als ik dit maandelijks aflos met de deurwaarder vervalt de gevangenisstraf dan?
Dit zal een Belgische deurwaarder zijn, en in u situatie zal dit zeker kunnen, als je zelf een goed voorstel doet zal men je zeker niet aanhouden.

Men moet ook een beetje mens zijn, er zijn zeer veel mensen die geen 4000€ teveel in de kast hebben liggen hoor, vraag dit maar aan iemand van het OCMW !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 20 apr 2018 22:14

Strafbevel gezien afgegeven door wijkinspecteur dan is het een zaak van het openbaar ministerie hier in BE. Is dus ook voor BE een strafbaar feit. Oplichting is ook in BE strafbaar.
het OM gaat geen strafbevel laten betekenen als dat in BE dan niet opeisbaar zou zijn.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#11 , 21 apr 2018 13:07

ja maar het is een lopende zaak met nog meer aangiftes
ik kan niet per aangifte gaan zitten neem ik aan en dat het OM 1 gepaste straf gaat geven

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 21 apr 2018 20:42

Gezien er een strafbevel is uitgeschreven zal het blijkbaar toch anders zijn dan u denkt.
Is dat bevel voor al die zaken of alleen voor één zaak?

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#13 , 14 mei 2018 05:49

Neen die strafbevel was maar voor 1zaak en niet voor alle

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 14 mei 2018 10:54

Dat wil zeggen dat de andere zaken nog niet gevonnist zijn en dus ofwel nog moeten voorkopen ofwel vb nog beroep mogelijk is.
Bent u zeker nooit uitgenodigd geweest een kennis van mij werd meermaals uitgenodigd om naar DE te komen in een fraudezaak.
Kreeg alle nodige papieren thuis en kon dossier in DE inkijken en de nodige uitleg krijgen - de bevoegde politieambtenaar een commissaris van de 'Kriminalpolitzei' sprak zelfs Nederlands.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#15 , 02 jun 2018 01:56

Hoeveel is 14 maanden cel binnen proeftijd van 5 jaar. Indien binnen 5 jaar iets gebeurd dan moet ik 14 maanden zitten. Maar kan ik ook enkelband vragen electronisch toezicht

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”