Oplichting na deelbetaling

SGermon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oplichting na deelbetaling

#1 , 15 apr 2018 20:58

Hallo iedereen!

Ik ben opgelicht door een persoon wie een vervalst ID gebruikt.
We hadden contact via email omtrent een artikel (een spelconsole) die hij/zij tekoop had gesteld.
We hadden beide akkoord gegaan op een deelbetaling waarvan 95 euro ter zekerheid voor de verkoper, en wanneer het pakketje aangekomen was 95 euro slot. Na de betaling van 95 euro; die op naam overgeschreven is. (ik heb meeste gegevens van de verkoper maar betwijfel nu deze credibiliteit ervan.) was er nog een dag contact maar dan werd het contact verbroken met als slot 'Ik hou u op de hoogte wanneer ik het pakketje verzend.' dit was tevens 7 dagen geleden en heb nu via facebook contact opgenomen met de persoon op het ID-kaart die mij vertelde dat er nog verscheidene slachteroffers waren waarmee de oplichter haar ID-foto gebruikte.

Mijn vraag is: Kan ik op basis van de overschrijving op naam de overschrijving terugvorderen van 95 euro omdat deze blijkbaar niet de persoon bleek te zijn die gegeven was of? En is de überhaupt de moeite om stappen tegen te ondernemen?

Met vriendelijke groeten
SGermon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 15 apr 2018 21:03

Grote kans dat de titularis van de rekening een geldezel is en niet de dader. Banken checken voor kleine bedragen de namen niet van de begunstigde; op die manier ga je niks terugzien.

Breng sowieso de bank in kwestie op de hoogte en doe aangifte bij de politie.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”