Aanvechten boete wildplassen

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Aanvechten boete wildplassen

#1 , 06 apr 2018 17:54

Beste,

Graag jullie mening:

Een paar uur geleden ging ik winkelen in het Kruidvat toen mijn blaas tijdens het afrekenen stilaan op springen stond. Toen ik de kassierster -bij wie ik net voor ong. 20 euro gekocht had- vroeg of ik even naar het toilet kon, antwoordde ze botweg dat dit enkel voor personeel was. Ik wees haar op het feit dat het echt wel dringend was, en dat ik per slot van rekening een klant was.
Hierop begon ze mij af te snauwen dat ik de regels te respecteren heb en dat het toilet enkel voor personeel is.
Vervolgens ben ik mij voor haar neus en voor de klanten op mijn hurken gaan zitten en heb ik heel de vloer ondergepist.
Hierop kreeg ze bijna een hartaanval van colaire en politie werd erbij gehaald. Ik heb toen uitgelegd wat er gebeurd was en dat men mij niet kan verplichten in mijn broek te urineren. Toch kreeg ik een gas-pv voor wildplassen aan mijn been, omdat er verderop café's zijn.
Ik weiger- gezien de omstandigheden- te betalen.

Wie heeft gelijk: Ik of die trees van het Kruidvat?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 06 apr 2018 18:01

Heeft u in het openbaar geplast op een plek die geen toilet was? Uit uw uitleg blijkt duidelijk van wel en dan is dat GAS-pv terecht.

Ik vind het niettemin een hilarisch verhaal. Misschien kan u een crowdfundingsactie starten om uw boete te betalen. :lol:
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 06 apr 2018 18:04

PV is meer dan terecht, er is geen enkele verplichting om u naar een privétoilet toilet te laten gaan. Wees blij dat het bij een GASboete voor wildplassen blijft en het geen veroordeling voor openbare zedenschennis wordt (wat gezien de andere klanten zeker had gekunt). Dan sta je daar mee op je strafblad.

De winkel zelf kan ook nog een schadevergoeding eisen voor eventuele schoonmaakkosten.

Reclame

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 apr 2018 18:08

Een volle blaas is toch overmacht, Of moet ik soms in mijn broek plassen omdat Madame Arrogance mij niet naar toilet wil laten gaan???

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 06 apr 2018 18:20

Behoudens ziekte lijkt het mij dat inschatten om op tijd naar het toilet te gaan uw eigen verantwoordelijkheid is. Dat wordt doorgaans op vrij jonge leeftijd al aangeleerd.

En nogmaals, "Madame Arrogance" heeft geen enkele verplichting om u naar het personeelstoilet te laten gaan.

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 apr 2018 18:24

Geen enkele verplichting, maar anderzijds is het ook niet verboden.
En inschatten... ach ja, verkeerd ingeschat dan.

Nu, het is niet dat ik eerst raad vraag om dan alles in de wind te slaan als jullie antwoord mij niet aanstaat. Echter, hoe kan men dat nu normaal vinden dat men een klant -van wie men duidelijk kan zien dat het dringend is- doodleuk weigert naar het toilet te laten gaan?!
Hopelijk zal ze door dit voorval tot bezinning komen en eens nadenken over het begrip "klantvriendelijkheid"!

artemis
Berichten: 3293

#7 , 06 apr 2018 18:28

Dus u hebt uw onderbroek + eventueel broek (of droeg u een rok/kleed) daar laten zakken en plein publique?

Hebt u een aandoening waardoor u uw urine niet kan ophouden? Voor en na dit winkelbezoek waren er blijkbaar alternatieve oplossingen.

Dat u schrijft over 'de trees' van Kr*****t getuigt wel van weinig respect voor een bediende die gewoon de instructies van haar baas opvolgt. Het verschil tussen een winkel en horeca is dat die geen klantentoilet hebben en dat ze u dan moeten vergezellen naar het personeelstoilet waar ook stock en persoonlijke spullen van het personeel staan. Dat is een essentieel verschil met een cafe dat wel altijd een klantentoilet heeft. Hebt u daar geen begrip voor?

Ik ben blij dat ik daar niet met u in die winkel stond. Zoiets shockeert uiteraard ook anderen die er nog minder mee te maken hebben. Ik heb ook de indruk dat u zich hier komt afreageren op een simpele werknemer die op dat moment haar kassa met andere wachtende klanten niet zomaar kon verlaten.

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 apr 2018 18:42

Ja, ik heb idd mijn broek+onderbroek uitgetrokken, teneinde mijn kledij niet te bevuilen.
En dan had ze nog sjance dat ik niet moest kakken eh!

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 06 apr 2018 18:46

Gezien uw vorige topics stel ik me toch ernstige vragen bij uw impulscontrole.

Heeft u zich al eens laten onderzoeken? Is een serieuze vraag...
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12824

#10 , 06 apr 2018 19:13

Geen enkele verplichting, maar anderzijds is het ook niet verboden.
En inschatten... ach ja, verkeerd ingeschat dan.

Nu, het is niet dat ik eerst raad vraag om dan alles in de wind te slaan als jullie antwoord mij niet aanstaat. Echter, hoe kan men dat nu normaal vinden dat men een klant -van wie men duidelijk kan zien dat het dringend is- doodleuk weigert naar het toilet te laten gaan?!
Hopelijk zal ze door dit voorval tot bezinning komen en eens nadenken over het begrip "klantvriendelijkheid"!
U mag uiteraard uw conclusies trekken en nooit meer naar die winkel gaan, maar juridisch blijf u degene die in fout was.

artemis
Berichten: 3293

#11 , 06 apr 2018 19:56

Ja, ik heb idd mijn broek+onderbroek uitgetrokken, teneinde mijn kledij niet te bevuilen.
En dan had ze nog sjance dat ik niet moest kakken eh!
Om op uw oorspronkelijke vraag terug te komen, ja u had ongelijk. En u mag nog van geluk spreken dat er geen aanklacht openbare zedenschennis is geweest want dat hebt u wel gepleegd.
Wees daar blij mee, betaal die GAS boete want die hebt u verdiend. Wees ook blij dat de politie het daarbij heeft gelaten, het kon erger. Laat u misschien ook helpen..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 apr 2018 20:01

Er is momenteel geen enkel wet dat men je moet naar het toilet laten gaan, Maar men is bezig om zo een wet te maken !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#13 , 06 apr 2018 20:01

1april is toch gepasseerd......

eylis
Berichten: 8840

#14 , 06 apr 2018 20:06

Er is géén wet voor verplicht toiletbezoek, wel de toiletpass. Voor mensen met een specifiek ziektebeeld (ziekte van crohn, stomapatienten etc...)bestaat er een medisch toiletpass (door geneesheren vastgesteld) waarmee elke zaak een patiënt de toegang tot de toiletten moet verlenen bij hoogdringendheid. Maar daar ressorteert u duidelijk niet onder. Een gezonde mens leert van jongsafaan de druk op blaas en endeldarm herkennen en kan dus ruim vooraf inschatten wanneer een toiletbezoek nodig is. Over het algemeen geldt er voor vrouwen een half uur tussen de eerste tekenen van lichte aandrang en "nu moet het" voor een boodschap nr 1. Plan dus uw uitstapjes iets beter in. en ga voor het winkelen eerst naar een caféetje voor een drankje en een plasje. Of was u daar eerst al geweest voor enkel de eerste activiteit?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 06 apr 2018 20:15

Ja, ik heb idd mijn broek+onderbroek uitgetrokken, teneinde mijn kledij niet te bevuilen.
En dan had ze nog sjance dat ik niet moest kakken eh!
In het vervolg een "snelzeiker" dragen. Zoek dat maar eens op via Google

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”