Heb ik hier de juiste hoofdstukken ? BOEK 2 ...

erik_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heb ik hier de juiste hoofdstukken ? BOEK 2 ...

#1 , 06 apr 2018 16:07

In het KB van 11 Mei 2004 betreffende de voorwaarden voor erkende rijscholen staat dat het personeel moet voldoen aan een aantal vereisten. Onder meer deze paragraaf:

Geen strafrechtelijke veroordelingen hebben opgelopen, Artikel 12 - 1 . 1
niet bij een in kracht van gewijsde gegaan gerechtelijke beslissing veroordeeld zijn:
a) wegens een in Boek II, Titel III, Titel VII, hoofdstuk V en VI, Titel VIII, hoofdstuk 1 en Titel IX, hoofdstuk I en II van het Strafwetboek bepaalde inbreuk;
[...]
Ik wil dit graag specifiek maken maar ik ben totaal niet bekend met het wetboek en de zin leest een beetje moeilijk voor mij.
Kan iemand bevestigen dat ik hier de juiste hoofdstukken op een rijtje heb staan ?
Alvast bedankt voor de moeite.



Boek II, Titel III
TITEL III. - Misdaden en wanbedrijven tegen de openbare trouw.

Boek II, Titel VII, hoofdstuk V
TITEL VII. - Misdaden en wanbedrijven tegen de orde der familie en tegen de openbare zedelijkheid.
HOOFDSTUK V. - Voyeurisme, aanranding van de eerbaarheid en verkrachting.

Boek II, Titel VII, hoofdstuk VI
TITEL VII. - Misdaden en wanbedrijven tegen de orde der familie en tegen de openbare zedelijkheid.
HOOFDSTUK VI. - Bederf van de jeugd en prostitutie.

Boek II, Titel VIII, hoofdstuk 1
TITEL VIII. - Misdaden en wanbedrijven tegen personen.
HOOFDSTUK I. - Opzettelijk doden, opzettelijk toebrengen van lichamelijk letsel, foltering, onmenselijke behandeling en onterende behandeling.

Boek II, Titel IX, hoofdstuk I
TITEL IX. - Misdaden en wanbedrijven tegen eigendommen.
HOOFDSTUK I. - Diefstal en afpersing.

Boek II, Titel IX, hoofdstuk II
TITEL IX. - Misdaden en wanbedrijven tegen eigendommen.
HOOFDSTUK II. - Bedrog.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding