Verloren voorwerp meegenomen in UK

sieboe
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Verloren voorwerp meegenomen in UK

#1 , 02 apr 2018 14:05

Beste,

In een dronken bui hebben een vriendin en ik een achtergelaten handtas meegenomen tijdens een sportevenement in het VK. Deze tas lag los op een zitje.
We hebben nagelaten deze nog binnen te brengen bij de lost&found area en hebben de tas meegenomen naar huis.
Uiteraard kan dit niet.
Een maand later blijkt dat we gefilmd zijn en dat de politie via de organisator van het evenement (die mij hiervoor eerst gebeld heeft om de verifieren) zich over mij bevraagd heeft. Ik heb onmiddellijk aan de organisator bekend en uiteraard geef ik de tas terug. Er stak enkel kleingeld in de tas wat de eigenaar ook bevestigd. Volgens de organisator en de politie ter plekke wil de eigenaar zijn tas terug of een schadevergoeding. Ik heb de gegevens van de bevoegde politieagent en wil hem graag contacteren zodat dit jammerlijke voorval snel van de baan is. Dit had niet mogen gebeuren.
Heeft iemand meer info over wat er juist kan gebeuren? Als ik de tas terugbezorg, is het dan nog waarschijnlijk dat de politie er een zaak van maakt? Gelet ook op het feit dat het in een ander land is gebeurd.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 02 apr 2018 14:14

Hoe u het ook draait of keert, dit is diefstal. Britse wetgeving gaat van toepassing zijn, maar ik acht het zeker mogelijk dat dit tot bij een rechtbank kan komen.

sieboe
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2018 15:29

Beste,

Leen, ik wil niks “draaien of keren”, ik ben mij bewust van mijn fout.
Volgens de betrokken partijen wil de eigenaar er geen zaak van maken maar ik neem aan dat de politie mij wil contacteren om natuurlijk mijn versie te horen en de tas terug te bezorgen. Ik wil mij gewoon informeren over mogelijke gevolgen. Moest er iemand ervaring hebben met soortgelijke zaken? Alvast bedankt

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 02 apr 2018 18:23

Ik weet niet hoe het loopt in uk maar in België doet het er niet toe of het slachtoffer vervolging wil of niet. Het parket beslist dit. Als het parket niet vervolgt kan het slachtoffer dit nadien aanhankelijk maken.

België gaat u niet arresteren en uitleveren. Bij een eventuele veroordeling zal je dat merken de volgende keer dat je naar uk gaat.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”