Kan dat allemaal zomaar

Drake1234
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Kan dat allemaal zomaar

#1 , 30 mar 2018 23:03

Hallo
Ik wil even zeggen dat ik let iemand grote ruzie heb en die gast heeft zomaar en wielblok op men auto gezet ja nu zit ik dus vast ik ben naar de politie gegaan en die lachte en zeiden gewoon ja dat weten wij en ik moet het maar laten rusten of naar het vrede gerecht gaan maar dat duurt maanden en ik heb die auto nodig voor men werk kan ik er en sloten maker voor bellen of hoe krijg ik die ervan af en die heeft en dreig brief geschreven dat hij men leven zal kapot maken en de politie geloofd alleen zijn verhaal en alles
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 30 mar 2018 23:10

Een dreigbrief is al iets anders.
Een wielklem op een auto zetten is evenzo naar mijn bescheiden mening een strafbaar feit. U kan geen gebruik meer maken van de auto zonder deze te beschadigen ( mogelijk al beschadigd) en dat is vandalisme (overtreding) of onbruikbaar maken van een wagen ( correctioneel feit).

Of is het de deurwaarder die de wielklem heeft geplaatst anders wat teveel toeval.

Drake1234
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2018 23:17

Ja ik dacht dat ook dat het en deurwaarder was maar ik ben bij de politie geweest en ze wisten dat hij het gedaan had want hij heeft dat tegen hun gemeld omdat de auto op men vriendin haar naam staat en ze niet willen dat ik ermee rijd

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 31 mar 2018 05:38

Het is dus de auto van je vriendin? En deze wielklem is met haar toestemming erop gezet? Dan heb je daarover niets te zeggen.

Ivm die brief: wat staat er juist in? Maw wat is de zin die hij schrijft om jou te bedreigen?

PS: gebruik aub leestekens. Dat is veel gemakkelijker om te lezen.

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 31 mar 2018 11:38

Als ik deze topic en jouw andere topic lees, begrijp ik dat "die gast die zomaar een wielblok geplaatst heeft" eigenlijk een deurwaarder is die jouw auto (of die van jouw vriendin) in beslag genomen heeft ? In dat geval kan je niet meer doen dan gewoon je schulden betalen denk ik.
Het zou wel netjes zijn vraagstellers een iets juistere versie van hun verhaal zouden weergeven, zodat lezers die een oplossing/antwoord zoeken niet vanaf het eerste moment op het verkeerde been gezet worden.
Misschien moet je even de inhoud van de dreigbrief weergeven. Want je hebt dreigen en dreigen hé... "Je krijgt je auto pas terug als de schulden betaald zijn" kan jij natuurlijk zien als een bedreiging, maar wettelijk gezien is hier niets mis mee.

jef007
Berichten: 1683

#6 , 31 mar 2018 14:44

als je hier een vraag stelt, dan zou je het verhaal objectief moeten weergeven.
Anders is het zonde van de tijd!

Drake1234
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 apr 2018 21:06

Hij schreef let op met wat je doet want alles staat op ( mijn vriendin dus ) haar naam en de wielklem heeft hij gezet er was niet eens en deurwaarder want ik heb gebeld met de noodcentrale omdat de politie ons niet wou helpen op de plaats waar ik woon en die zeiden me dat ik ze zelf mag weg halen de wielklem want de politie had ze niet erop gezet dus ik heb ze er zelf vanaf gekregen met wat moeite maar ik begrijp gewoon niet waarom er allemaal niks tegen gedaan wordt want die gast zal nooit stoppen en ja alles staat op men vriendin haar naam want ik ben bij haar gaan wonen en de wielklem was zonder toestemming van men vriendin want zei had ook met de politie enzo gebeld

P-Stone
Berichten: 280

#8 , 01 apr 2018 21:49

Moeilijk te begrijpen, zo een relaas zonder leestekens. Niemand verwacht hier dat je foutloos Nederlands schrijft, maar je kan wel proberen je tekst wat leesbaar te maken...
Dus als "hij" geen deurwaarder is en niet in opdracht werkt van een deurwaarder, dan neem ik aan dat "hij" een schuldeiser is ? Dus iemand die nog geld krijgt van jou ?
En is de auto in kwestie altijd van je vriendin geweest, of hebben jullie hem onlangs op haar naam gezet ? Is er een verkoopcontract dat bewijst dat het haar auto is ? (Inschrijving op haar naam is niet voldoende).
Wat had je van de politie en/of de noodcentrale verwacht ?
Tegen iemand "let op wat je doet" zeggen is niet direct een bedreiging...
Als je een juridisch antwoord wilt zal je toch met een duidelijker -en leesbaar- verhaal moeten komen.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 02 apr 2018 09:09

Inderdaad moeilijk leesbaar. Leestekens zijn uitgevonden om te gebruiken. Zegt ook veel over het opleidingsniveau van de TS.
En wat komt die noodcentrale hierbij doen (VTB of TOURING waarschijnlijk)
Het zou wat te gemakkelijk zijn als die ook al wielklemmen zouden gaan verwijderen. Mogelijks mag je nu nog een bijkomende rekening verwachten voor die wielklem als je ze hebt beschadigd of weggegooid. In dergelijke zaken wordt nooit de volledige en juiste toedracht verteld. Het eigen aandeel wordt meestal verbloemd weergegeven of totaal verzwegen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”