Uitnodiging verhoor als slachtoffer

Creatievevogel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor als slachtoffer

#1 , 26 mar 2018 22:42

Hallo,

Ik heb vandaag een uitnodiging ontvangen om op verhoor te gaan als slachtoffer. De reden die gegeven wordt doet geen belletje bij mij rinkelen of het moest iets zijn waar ik dacht ik klacht tegen heb neergelegd 3-4(!!) jaar geleden. De grootste vraag die ik momenteel heb is of ik deze uitnodiging gewoon mag negeren en gewoon thuis mag blijven. Heeft het gevolgen voor mij als ik niet kom opdagen als ‘slachtoffer’? Het is een categorie I verhoor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 mar 2018 23:00

als het "slachtoffer" niet komt opdagen kan afhankelijk waardoor deze slachtoffer is geworden geseind worden of de dader gaat vrijuit wegens verticaal classement en gebrek aan bewijzen

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 26 mar 2018 23:16

Als u niet komt dan kan mogelijk de vervolging van de dader niet doorgaan.
Dan kan u zich wanneer u weer herinnert waarover het gaat u te laat zijn om u burgerlijke partij te stellen.
Als het echter om een belangrijke zaak bestaat er ook een kansje dat de OR u toch wel wil spreken en dan komt de politie met een ander papiertje*. En zal u indien nodig gesignaleerd worden in het ANG.


*Kan ook voor alle betrokkene of getuigen is een bevel tot medebrenging.

Reclame

Creatievevogel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2018 23:48

Ik heb vernomen dat ze over telefoon geen informatie mogen geven over de inhoud van het dossier. Kan ik die wel gaan vragen aan de receptie van mijn politiekantoor?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 27 mar 2018 00:09

Mogelijk als er iemand is die bevoegd is uw dossier in te zien en nadat uw eID en verdere gegevens gecontroleerd zijn.

Creatievevogel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mar 2018 00:32

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden! Bij de reden staat dus slachtoffer van verspreiding beelden strijdig met de goede zeden. Er is wel eens een incident gebeurt met een lingeriefoto een 3-4 jaar geleden maar dit was in een reeks gebeurtenissen en ben niet zeker of ik hier klacht tegen heb neergelegd want heb er wel meer neergelegd in die periode... ook staat er achter de PV nr /2018. Dit wilt toch zeggen dat het een pv van 2018 is? Daarom snap ik het niet... ik heb dit jaar geen klacht neergelegd voor zoiets...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”