Verbale bedreiging

walter2515
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verbale bedreiging

#1 , 25 mar 2018 11:25

Ik was getuige van een discussie tussen een portier en vrienden die de toegang werden geweigerd. De discussie is ontaard is in fysieke agressie vanwege de portier. Zelf ben ik daarvan gespaard gebleven maar de portier heeft me wel meermaals bedreigd door te zeggen dat hij me 'kapot gaat slaan als hij me op straat ziet'. Mijn vraag is eigenlijk of je hier iets kan aan doen, aan dergelijke verbale bedreigingen. Mag dat? Kan dat? Kan je er überhaupt iets aan doen als de enige getuigen vrienden zijn?

Ik denk niet dat de rest van het verhaal echt relevant is maar toch voor de volledigheid. Ik was zelf niet betrokken bij de discussie maar heb wel op een gegeven moment gefilmd met mijn smartphone. De aanleiding voor de discussie was discriminatie op basis van huidskleur. De politie is ter plaatse geweest maar dit was voor de fysieke agressie. Mijn vriend die daar het slachtoffer van was gaat daarvoor klacht indienen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 mar 2018 15:39

En uw vraag was?

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 25 mar 2018 18:04

De vraag was :
Mijn vraag is eigenlijk of je hier iets kan aan doen, aan dergelijke verbale bedreigingen. Mag dat? Kan dat? Kan je er überhaupt iets aan doen als de enige getuigen vrienden zijn?

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2018 10:59

Neen dat mag niet. Je kan hiervoor klacht indienen.

walter2515
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2018 14:48

Met dank

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”