Gsm in beslag gemomen voor verdere onderzoek

Weru
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gsm in beslag gemomen voor verdere onderzoek

#1 , 23 mar 2018 22:03

Hallo,
Mijn gsm is in beslag genomen voor verdere onderzoek, doordat ik in een groepschat zat dat over vandalisme ging en iemand is dat gaan vertellen op school en dat ging door naar de politie. Ik ben 14 jaar en moest vandaag al 7 uur in de gevangenis zitten. Hoelang nemen ze mijn gam in beslag voor verdere onderzoek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 23 mar 2018 22:48

Zolang dat nodig is voor het onderzoek.

Maar euh, een veertienjarige die voor 7 uur wordt opgesloten voor zoiets, hoe geloofwaardig is dat?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 24 mar 2018 00:32

Minderjarigen worden ondergebracht in een jeugdkamer bij de politie en daarna door jeugdrechter geplaatst in een (gesloten) instelling.
Of u zou uit handen gegeven moeten zijn ...wat als 14 jarige ook niet kan.
GSM als onderdeel van een onderzoek zolang nodig voor onderzoek of tot uitspraak van de rechter.
Vandalisme is geen juridische term dus kan een overtreding zijn maar net zo goed een wanbedrijf en daar staan 'iets' zwaardere straffen op.
geldboeten van €26 en gevangenisstraf tot in een aantal gevallen 3 tot 5 jaar.
Als minderjarige kan u dat nier krijgen maar zullen er maatregelen genomen worden.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”