Gestolen wagen aankoop

Muslumbaba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gestolen wagen aankoop

#1 , 22 mar 2018 03:47

Ik heb een duitse wagen gekocht er naa bleekt die geseind is als gestolen . Die persoon auto heeft verkocht heeft aan mij heeft de papieren van de auto en zijn paspoort heeft vervalst maar ik had foto getrokken van zijn paspoort en polietie van duitsland heeft die man gevonden in duitsland en opgepakt en ik heb die ook geïdentificeerd in politie duitsland En nu wacht ik de rechtzaak in duitsland . En ik heb gehoord van de politie van duitsland dat de oude eigenaar van de wagen heeft zijn geld gekregen van de verzekering maar verzekering wil nu de auto van mij wat is mijn rechten aub ..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 22 mar 2018 09:28

U kan geen eigenaar zijn, aangezien de persoon die hem aan u verkocht dit niet kon doen. Het enige dat u kan doen is het geld proberen terug te krijgen van de dief.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2018 09:42

U kan geen eigenaar zijn, aangezien de persoon die hem aan u verkocht dit niet kon doen. Het enige dat u kan doen is het geld proberen terug te krijgen van de dief.
Dit is mogelijk iets te kort door de bocht.
1. Is het Belgisch recht hier van toepassing of het Duitse?
2. Indien het Belgisch recht van toepassing is, zijn de voorwaarden van art. 2280 BW vervuld? Zo ja, dan kan de TS zijn centen recupereren van de eigenaar.

Reclame

Muslumbaba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2018 02:40

U kan geen eigenaar zijn, aangezien de persoon die hem aan u verkocht dit niet kon doen. Het enige dat u kan doen is het geld proberen terug te krijgen van de dief.
Dat gaat zo maar niet

Muslumbaba
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 apr 2018 02:50

U kan geen eigenaar zijn, aangezien de persoon die hem aan u verkocht dit niet kon doen. Het enige dat u kan doen is het geld proberen terug te krijgen van de dief.
Dit is mogelijk iets te kort door de bocht.
1. Is het Belgisch recht hier van toepassing of het Duitse?
2. Indien het Belgisch recht van toepassing is, zijn de voorwaarden van art. 2280 BW vervuld? Zo ja, dan kan de TS zijn centen recupereren van de eigenaar.
* ik weet niet welke toepassing nu door gaat maar belgie heeft mij auto al teruggave al gedaan en nu moet ik de auto duitsland regelen en ontseinen . En wat bedoeld met bw vervuld en ts zijn centen recupereren aub .

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”