Gepakt met 30g wiet voor eigen gebruik wat is mijn straf ?

marvin66
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gepakt met 30g wiet voor eigen gebruik wat is mijn straf ?

#1 , 15 mar 2018 23:12

IK ben vandaag tegengehouden bij een verkeers controlen ik had 30g wiet in mijn auto liggen voor eigen gebruik.
ze hebben ook een speksel test gedaan maar die was negatief. dat was raar vond ik want ik had de dag ervoor nog een joint gerookt. ze hebben mij gevraagd als ik vrijwillig afstand deed van de wiet. mijn antwoord was ja.
en ik mocht door rijden zonder iets te tekenen. ze zijden dat ze de pv zouden opsturen.

Welk gevolg zou dat nu hebben ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 15 mar 2018 23:26

Gezien men in de meeste arrondissementen een nul tolerantie voert ...30 gr wordt niet aanvaard als eigen gebruik in principe.
U zal zo wie zo uitgenodigd worden voor verhoor. Salduz bis 3 cat (raadplegen advocaat) U hebt (voorlopig) redelijk wat geluk gehad ... welk arrondissement?
Hou toch rekening van gaande van een ontwenningstrajekt (therapie) ... tot mogelijk een fikse straf en geldboete.

marvin66
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 23:42

in limburg Hasselt je de politie agent zij dat het in het slechste geval moest voor komen maar waar hij zeker van was dat ik elke keer dat ik werd tegegehouden altijd een speksel test moet ondergaan

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 15 mar 2018 23:51

dat de test negatief was is mogelijk, afhankelijk wat ze er tussen draaien en voor zover het wel degelijk wiet was en niet gewoon gras uit den tuin

marvin66
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2018 23:55

Drone het was wel degellijk wiet ik rook meer dan 15 jaar wiet

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”