hond op andere naam zetten

kevin7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

hond op andere naam zetten

#1 , 15 mar 2018 18:02

hallo,

een dik half jaar geleden heb ik een hond gekocht. woonde op dat moment samen met mijn vriendin. nu mijn ex.
toen ik de hond na de breuk wou gaan halen weigerde ze de deur voor me open te doen en me mijn hond mee te geven.
op dat moment heb ik de politie gebel maar die vertelde me dat zij daar weinig of niks aan konden doen en dat ik mij best tot het vredegerecht moest wenden. zo gezegd, zogedaan. daar vertelde ze me dat ze een datum gingen prikken en dat we beide een uitnodiging kregen. maar ze vertelde me daar ook bij dat als zij niet zou komen opdagen, zij opnieuw een brief toegestuurd zou krijgen met een nieuwe datum. ondertussen heeft zij de hond op haar naam gezet. zij had het boekje nog bij haar thuis liggen en heeft hier misbruik van gemaakt. nu is mijn vraag. kan dit allemaal zomaar zonder de toestemming van de eerste eigenaar. vandaag was de rechtzaak maar zoals erwacht is zij niet komen opdagen en zei de rechter dat ze dan niks meer konden doen. de politie grijpt niet in. ik wil graag mijn hond terug. iemand die mij raad kan geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 mar 2018 18:04

vredegerecht was dat een verzoeningspoging of werd zij wel degelijk gedagvaard?

kevin7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 18:05

zij werd gedagvaard.

Reclame

kevin7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2018 18:07

aangezien zij alle contact mijd had ik geen andere keuze

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2018 19:51

Heeft een hond nu ook al identiteit papieren ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8837

#6 , 15 mar 2018 19:59

Een hond kan stamboompapieren hebben, maar moet ook een hondepaspoort hebben mét chip. : er bestaan 2 officiele verenigingen in Belgie die dat afleveren; Daar staat dan de (eventuele) afstamming van de hond in, zijn chipnummergegevens, de naam en adres van de eigenaar. Als de hond verkocht wordt of geschonken aan een andere persoon. Moet de eigenaar een gegevenskaart zenden naar de vereniging die het paspoort aflevert. Met zijn/.haar handtekening. Dus als de vriendin zélf de gegevens heeft laten wijzigen, heeft ze meer dan waarschijnlijk de handtekening vervalst.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 15 mar 2018 22:34

Dan zal u bij die vereniging moeten navragen wie heeft getekend ...gezien u dat zelf was kan het geen probleem zijn en vraag hen het ingescande document aan u te zenden... U an altijd zeggen om uw dossier volledig te maken of zo.
Indien er idd een valse handtekening is gezet kan u zeker aangifte doen bij politie.
Valsheid in (private) geschriften - getuigschriften en oplichting / misbruik van vertrouwen.
Een hond is voor de wet een ding een voorwerp.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”