Oplichting zonder internet

Natje110986
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Oplichting zonder internet

#1 , 13 mar 2018 14:27

Is er iemand die weet wat wil zeggen oplichting zonder internet ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2018 14:47

Is er iemand die weet wat wil zeggen oplichting zonder internet ?
Heu... alle oplichting die niet via Internet gebeurt? Iemand die u aan de deur een abonnement van ik weet niet wat komt verkopen. U betaalt, en achteraf ontvangt u niets. Daat soort zaken. Of een antiqair die u een antieke kast verkoopt en achteraf blijkt het gewoon een kast uit de IKEA te zijn. DDT van de kampioenen, etc...

Vreemde vraag. Kan je de context waarin de vraag past even schetsen?
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 13 mar 2018 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 13 mar 2018 14:49

Alle andere vormen van oplichting en of misbruik van vertrouwen en aanverwante misdrijven... het is dikwijls niet onmiddellijk duidelijk wat het nu juist is.

Reclame

Natje110986
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2018 14:53

Heb een uitnodiging gekregen van politie voor verhoor als verdachten oplichting zonder internet .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2018 15:15

Heb een uitnodiging gekregen van politie voor verhoor als verdachten oplichting zonder internet .
Tja, zoals Franciscus zegt, kan dat over vanalles en nog wat gaan, maar dus niet over een verkoop of iets dergelijks via ineternet (eBay / 2dehands.be / website / forum /...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 13 mar 2018 15:21

Ofwel, men probeert iemand een internetabonnement te verkopen, maar na betaling gaat het toch niet door. Die persoon is dan opgelicht zonder internet.

:mrgreen:

Natje110986
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 mar 2018 15:23

Breek er al sinds zaterdag men hoofd over geen flauw idee over wat het zou kunnen gaan nog nooit in aanraking gekomen met politie .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 mar 2018 15:33

Ofwel, men probeert iemand een internetabonnement te verkopen, maar na betaling gaat het toch niet door. Die persoon is dan opgelicht zonder internet.

:mrgreen:
LOL, die is inderdaad opgelicht zonder internet, met als resultaat: geen internet. :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12824

#9 , 13 mar 2018 15:43

Even serieus dan, u wordt verhoord als verdachte. Hebt u recent iets gekocht of verkocht van/aan een particulier?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 mar 2018 15:50

...of op een andere manier geld ontvangen voor iets (dienst / goederen / ...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Natje110986
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 mar 2018 16:09

Verkoop wel is kleding via 2de hands maar da's zelden en volgens mij via internet en niet zonder internet

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 mar 2018 16:45

Verkoop wel is kleding via 2de hands maar da's zelden en volgens mij via internet en niet zonder internet
Via 2dehands.be is inderdaad niet "zonder internet". Anyway, je zal het binnenkort wel horen. Mogelijk is er gewoon een vergissing in het spel (naamsverwarring of iets dergelijks). Als je niets op je kerfstok hebt, hoef je ook niets te vrezen. Gewoon langsgaan voor het verhoor, luisteren wat de agenten je te vertellen hebben, en eerlijk antwoorden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Natje110986
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 mar 2018 16:51

Zou niet weten wat ik heb uitgestoken maar ja het houd je wel bezig . Enige dat ik kan bedenken mijn ex heeft mij buiten gezet met de kinderen in november en wil Dat ik voor die maand de helft van de rekeningen nog betaal . Zou dit kunnen ?

Franciscus
Berichten: 38587

#14 , 13 mar 2018 16:57

Is van dat feit aangifte te doen?
Ex als zijnde gehuwd ?
Of enige vorm van samenwonen?
Huurhuis of eigendom ..... wie heeft contracten getekend?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 13 mar 2018 16:58

Zou niet weten wat ik heb uitgestoken maar ja het houd je wel bezig . Enige dat ik kan bedenken mijn ex heeft mij buiten gezet met de kinderen in november en wil Dat ik voor die maand de helft van de rekeningen nog betaal . Zou dit kunnen ?
Zou kunnen, maar dit is geen oplichting, maar een geschil over rekeningen (burgerlijk). Uw ex kan één en andere foutievelijk als oplichting zien (strafrechterlijk) en dan ook een klacht ingediend hebben.

Probleem is dat de politie een klacht die ze binnenkrijgen moeten onderzoeken, zelfs al is de klacht totaal uit de lucht gegrepen. Dit komt dan bij het verhoor mogelijk wel aan het licht. Als blijkt dat u totaal onterecht verdacht gemaakt werd, kan u op uw beurt een klacht wegens laster en eerroof indienen tegen de persoon die de klacht tegen u ingediend heeft.

Maar ik zou zeggen: wacht eerst het verhoor af, zodat u weet waarover het gaat. Nu is het maar wat gissen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”