Wat hiermee doen?

Darknatje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat hiermee doen?

#1 , 09 mar 2018 20:27

Om eventjes de situatie kort te schetsen. Wij hebben een uitspraak gehad tegen de ex van mijn vriend zij werd gedwongen tot maandelijks verslag betreffende alles over de 2 kinderen die ze samen hebben maar door gestook van de moeder niet meer naar hun vader willen komen. Ook werd ze gedwongen om in alles te overleggen voor ze besluiten neemt. Dit ging goed tot in het begin van de week plots mailde dat we gedwongen werden de helft van de kosten van de hobby's te betalen en dat is heel wat. Wij hebben dadelijk raad gevraagd eerst aan onze advocaat voor we daarop reageerden en zoals wij ook al wisten mochten wij dit weigeren gezien ze geen overleg daaromtrent genomen heeft. Dus hebben wij gemaild zoals onze advocaat ons aanraadde nl.

wat die rekeningen betreft en als je het goed hebt gelezen (de uitspraak) heb jij dat niet in overleg gedaan en dit in je eentje beslist. Omdat dit voor mij financieel niet haalbaar is en geen akkoord heb gegeven daarvoor moet jij dit zelf bekostigen.

Redelijk toch?
Kregen we de volgende dag plots deze mail!

Blijkbaar sta je veel aan mijn huis. Ik vraag mij af wat je hier te zoeken hebt. Dylan ziet je regelmatig aan mijn deur wanneer ik niet thuis bent. En is altijd rond de middag wanneer dylan naar huis komt. Gelieve daar mee te stoppen. Je hebt hier niets te zoeken aan mijn deur. Anders dien ik klacht in.

Waar ze dit halen is voor ons een raadsel dus hebben wij een naar ons mening redelijke mail teruggestuurd

Wij hebben wel betere en andere dingen te doen dan te kijken waar je woont. Stel een camera in dan zal je zien dat het ik niet is. Als deze mail een reactie is op mijn laatste mail dan is dit echt kinderachtig.

Stuurde ze terug: Ik heb jullie verwittigd


Wij hebben dan via mail contact opgenomen met onze wijkagent wat we hiermee kunnen doen.
Ze heeft vandaag geantwoord dat we eventueel een klacht kunnen indienen maar dat dit dan een straatje zonder einde zou kunnen worden dat we moeten doen waar we ons goed bijvoelen

Wat zouden jullie doen of aanraden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2018 11:09

Dus hebben wij gemaild zoals onze advocaat ons aanraadde nl.

wat die rekeningen betreft en als je het goed hebt gelezen (de uitspraak) heb jij dat niet in overleg gedaan en dit in je eentje beslist. Omdat dit voor mij financieel niet haalbaar is en geen akkoord heb gegeven daarvoor moet jij dit zelf bekostigen.

Redelijk toch?
Inderdaad, maar je had dit beter wat formeler en via een aangetekend schrijven gedaan. Veel moet er niet in staan en je kan dit alsnog doen. Tekst kan devolgende zijn:
Beste,

op datum X vroeg u mij om de helft van de kosten voor de hobbies van de kinderen te betalen. Zoals ik op datum Y reeds via mail liet weten, ben ik niet bereid om deze kosten te dragen, aangezien deze niet in overleg met mij gemaakt werden, zoals het vonnis van datum Z voorschrijft.

Uiteraard ben ik bereid om bij te dragen in toekomstige kosten, maar dan wel op voorwaarde dat deze kosten in onderling overleg gemaakt worden, zoals voorgeschreven door de rechtbank.

Met vriendelijke groeten, ...
Kregen we de volgende dag plots deze mail!
Deze mail is totaal irrelevant indien jullie inderdaad niet in de buurt geweest zijn daar.
Wat zouden jullie doen of aanraden?
Wat deze laatste mail betreft? Niets. De tegenpartij moet kunnen BEWIJZEN wat er beweert wordt. Als jij daar niet geweest bent, kan men jou niets maken. Gewoon niet op reageren.

Wat de kosten betreft: best nog even via AS laten weten dat je niet bereid bent te betalen gezien het gebrek aan overleg. Moest dit voor de rechtbank komen sta je met een A.S. toch een stuk sterker dan enkel een mail. Mogelijk maakt een A.S. ook meer indruk op de tegenpartij dan een simpele mail.

Verder: voor het goed van de kinderen: ga niet in op provocaties of loze beschuldigingen. Hou het zo zakelijk mogelijk. Hou je aan de afspraken, en als de tegenpartij zich niet aan de afspraken houdt, reageer daar dan zakelijk op (zoals een beleefd A.S. waarin je erop wijst wat de afspraken waren).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”