Misbruik van vertrouwen

diegos
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Misbruik van vertrouwen

#1 , 03 mar 2018 01:07

Hallo,

Ik wou graag uw mening horen over het volgende:

Een oudere dame heeft verschillende schenkingen aan mijn kameraad gedaan. Ze was kinderloos en beschouwde hem als haar zoon. De schenkingen dateren van 1 tot 3 jaar geleden waarbij het geld gewoon cash werd overhandigd. Er is nooit iets van op papier gezet.

Haar familie (=de latere erfgenamen) kwamen de schenkingen te weten en plots diende de oudere dame klacht in, misbruik van vertrouwen, dat mijn kameraad de tegoeden van haar rekening had gestolen zonder dat ze er van af wist en dat ze nooit geld geschonken had aan hem. Haar familie kwam daarna ook nog aandraven dat ze geestelijk niet meer zo goed was.

Politie stelt onderzoek in en blijkt dat de oudere dame alle tegoeden (de schenkingen dus) zélf heeft afgehaald. Bij navraag uit haar naaste vriendenkring, blijkt dat de dame wel degelijk nog goed bij geest was en bekent ze plots toch één schenking te hebben gegeven. Van de andere schenkingen blijft ze volhouden er niets van af te weten.

Wat is jullie mening hier zo over? Als we de oudere dame zouden geloven, missen we wel een heel groot stuk uit het verhaal want ZIJ heeft alles ZELF afgehaald van haar rekening. Hoe is dat geld dan in de handen van mijn kameraad beland? Dan moet ze dit toch zelf gegeven hebben? Hoe komt het dat de vermeende diefstallen pas jaren later ontdekt worden? Enfin, bij haar piste rijzen er heel wat vragen op.

Bedankt voor uw reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2018 10:23

Ik vrees dat onze meningen weinig ter zake zullen doen. Niemand hier kent de details. Laat de politie hun onderzoek voeren, zou ik zo zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen. Het is dus aan de dame / haar familie om te bewijzen dat het geld nooit geschonken is aan de kameraad, en dat hij op één of andere wijze het geld afhandig gemaakt heeft van de dame, of eventueel misbruik gemaakt heeft van haar geestestoestand. De politie zal dit allemaal onderzoeken en het parket zal beslissen wat er verder mee gebeurd, gebaseerd op de bevindingen van de politie. Meer zinnige info zal niemand hier kunnen geven, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”