gevolgen gepakt met 50g wiet

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

gevolgen gepakt met 50g wiet

#1 , 16 feb 2018 00:01

Hallo,

Ik werd gepakt met 50g wiet en 960€. Wat zijn de gevolgen hiervan. Noteer dat ik geen strafblad heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 16 feb 2018 08:52

Vanwaar zoveel geld? lijkt er op dat u dealt. gevolg -> huiszoeking, controle gsm verkeer, vervolging wegens dealen

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2018 10:06

Vanwaar zoveel geld? lijkt er op dat u dealt. gevolg -> huiszoeking, controle gsm verkeer, vervolging wegens dealen
Ze zijn er op dit moment mee bezig. Wat zijn mijn gevolgen ervan?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 16 feb 2018 10:17

Rechtbank, gevangenisstraf en geldboete.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 16 feb 2018 10:25

en verbeurdverklaren van uw geschatte ontvangen drugsgelden van het verleden. bent u gepakt met de wagen? Mogelijks kan die dan ook verbeurd worden verklaard als onderwerp van uw deal activiteiten

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2018 10:36

Rechtbank, gevangenisstraf en geldboete.
In dit geval is mijn telefoon nieuw en zitten er niets van berichten. Het was eigen gebruik voor mij en vrienden.

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 16 feb 2018 10:39

politie kan natuurlijk ook uw gsm verkeer (berichten, telefoon, ...) opvragen bij uw provider.
trouwens eigen gebruik is beperkt tot 3 gram.
Als u het verdeelt onder vrienden ( al is het gratis), dealt u en bent u strafbaar.

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 feb 2018 10:49

politie kan natuurlijk ook uw gsm verkeer (berichten, telefoon, ...) opvragen bij uw provider.
trouwens eigen gebruik is beperkt tot 3 gram.
Als u het verdeelt onder vrienden ( al is het gratis), dealt u en bent u strafbaar.
Ik zou dan moeten veroordeeld zijn van bezitten van wiet en niet dealen aangezien daar geen bewijs van is.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 16 feb 2018 10:52

politie kan natuurlijk ook uw gsm verkeer (berichten, telefoon, ...) opvragen bij uw provider.
trouwens eigen gebruik is beperkt tot 3 gram.
Als u het verdeelt onder vrienden ( al is het gratis), dealt u en bent u strafbaar.
Ik zou dan moeten veroordeeld zijn van bezitten van wiet en niet dealen aangezien daar geen bewijs van is.
50 gram wiet is genoeg bewijs

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 feb 2018 11:03

politie kan natuurlijk ook uw gsm verkeer (berichten, telefoon, ...) opvragen bij uw provider.
trouwens eigen gebruik is beperkt tot 3 gram.
Als u het verdeelt onder vrienden ( al is het gratis), dealt u en bent u strafbaar.
Ik zou dan moeten veroordeeld zijn van bezitten van wiet en niet dealen aangezien daar geen bewijs van is.
50 gram wiet is genoeg bewijs
Hoelang is de gevangenisstraf ?

Meeboo
Berichten: 1488

#11 , 16 feb 2018 11:08

3 maanden tot 5 jaar

aurelienant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 feb 2018 11:33

3 maanden tot 5 jaar
Jaa tuurlijk. Andere worden gepakt met kilo's en worden niet vervolgd, voor 50 gram zonder bewijs van verkoop 3 maanden tot 5 jaar

LeenW
Berichten: 12828

#13 , 16 feb 2018 11:38

Dit zal hoogstwaarschijnlijk deels voorwaardelijk zijn.

Ik geloof wel niet dat men met kilo's verdovende middelen niet vervolgd gaat worden, dat hebt u zich laten wijsmaken.

eylis
Berichten: 8840

#14 , 16 feb 2018 11:47

poster wil bevestiging zien van zijn hoop dat hij niet zal moeten zitten, of althans toch maar voorwaardelijk. Tja, wat kunnen we daar op antwoorden? Misschien kom je er mee weg, maar het kan lelijk tegenvallen. Basis van zijn filosofie: jamaar....... In de fond wil dat eigenlijk zeggen dat hij vindt dat hij niets verkeerd doet omdat er velen zijn die veel ergere zaken uitsteken. Rechters zijn daar hééél allergisch tegen en kunnen van de wederomstuit een strenge maatregel uitspreken. Precies omdat de pleger nog altijd niet tot inkeer komt.

j.demoor
Berichten: 10360

#15 , 16 feb 2018 12:02

“Art.1.De Koning kan...het bezit...van giftstoffen, slaapmiddelen, verdovende middelen, ontsmettingsmiddelen en antiseptica alsook de teelt van planten waaruit deze stoffen kunnen worden getrokken, regelen en daarover toezicht houden...”(24 FEBRUARI 1921. - Wet betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen.).

Zie zelf deze wet een haar uitvoeringsbesluiten voor de gevolgen inzake bezit en verhandelen(960€ ?) van wiet
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”