wederzijdse slagen en verwondingen

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

wederzijdse slagen en verwondingen

#1 , 06 feb 2018 21:15

paar dagen geleden ben ik aan de slaag gegaan met een man die vrij moeilijk deed...

Ik ging met mijn moeder naar de huisdokter, we hadden een afspraak gemaakt omdat ze niet op haar één voet kan stappen ik wou voor de deur van de huisdokter parkeren en zag dat die persoon naar zijn auto ging, hij kwam namelijk net van de huisdokter met een envlop in zijn hand.
ik clarxoneerde en deed teken of hij weg ging waarna hij gewoon bleef staan en de envlop open deed. ik ging mij dan maar voor hem zetten waar ik eigenlijk niet mag parkeren omdat dit een garage is en ging de krukken uit de koffer pakken waarbij ik hem vroeg kan je wat opzij gaan ik hield mijn hand tegen hem en wou de koffer openen want ik wou niet dat we ruzie kregen omdat de koffer tegen hem kwam. hij vondt dit blijkbaar irritant en begon te roepen en sloeg mij in mijn buik waarbij ik hem een duw gaf en zei wat doe je nu?

na trekken en duwen wou hij mij op de vuist gaan en loopte ik weg om een confrontatie te vermijden maar hij bleef komen en sloeg een bult op mijn voorhoofd. hierbij ben ik in zelfverdediging gegaan ( als we dit zo kunnen noemen?) en hem ook beginnen slaan. nadat hij mij niet kon slaan ging hij op mijn moeder af en duwde mijn moeder. mijn moeder was al reeds uit het voertuig gestapt en probeerde mij te kalmeren, ze viel op de grond en heeft nu een gebroken pols. er zijn oog getuigen waarbij ook een agent die ik persoonlijk ken (op dat moment was hij wel een gewone burger)

nu is mijn vraag... wat kan ik doen om gelijk te krijgen ? ben ik in fout ? en kan mijn moeder ook een klacht indienen tegen hem ?
ik heb vrouwen als oog getuigen maar kunnen geen nederlands enkel engels... wat misschien niet zo veel zal helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 feb 2018 11:18

is de politie erbij gehaald na de feiten?

De aanleiding van het gevecht lijkt me ook maar vreemd als ik objectief bekijk.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 07 feb 2018 17:15

is de politie erbij gehaald na de feiten?

De aanleiding van het gevecht lijkt me ook maar vreemd als ik objectief bekijk.

sommige mensen hebben niet veel nodig om te ontploffen, als die mens juist slecht nieuws heeft gekregen van de huisarts bijvoorbeeld (wat zijn gedrag niet goedpraat).


heeft u vaststellingen laten doen door de huisarts of een arts op spoed?

heeft u klacht ingediend bij de politie of is de politie ter plaatse geweest?

taal van de getuigen speelt geen rol, agenten spreken liever engels dan arabisch of een andere taal van verwegistan


als u bij de eerste 2 punten niks hebt gedaan zal een arts na paar dagen niet meer de nodige vaststellingen kunnen doen en zal de politie buiten u verklaring niks meer kunnen doen wegens gebrek aan bewijs (woord tegen woord als de tegenpartij zegt dat u begonnen bent)

Reclame

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 feb 2018 17:39

is de politie erbij gehaald na de feiten?

De aanleiding van het gevecht lijkt me ook maar vreemd als ik objectief bekijk.
ja de politie is er bijgehaald na de feiten ik heb niet gebeld maar de persoon de agent is en op dat ogenblik een burger was had gebeld

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 feb 2018 17:44

is de politie erbij gehaald na de feiten?

De aanleiding van het gevecht lijkt me ook maar vreemd als ik objectief bekijk.

sommige mensen hebben niet veel nodig om te ontploffen, als die mens juist slecht nieuws heeft gekregen van de huisarts bijvoorbeeld (wat zijn gedrag niet goedpraat).


heeft u vaststellingen laten doen door de huisarts of een arts op spoed?

ja dat heb ik laten doen bij mijn huisarts, ze heeft haar wel niet recht gezet om even te kijken van veraf even zei ze, en heeft ze de zienbare kwetsures opgeschreven

heeft u klacht ingediend bij de politie of is de politie ter plaatse geweest?

Ik heb momenteel geen klacht ingediend en geen verklaring afgelegd omdat ik naar het spoed ben gegaan. ik ben wel van plan om een klacht in te dienen. en kan ik te weten komen of de tegenpartij een klacht heeft ingediend of niet ?


taal van de getuigen speelt geen rol, agenten spreken liever engels dan arabisch of een andere taal van verwegistan


als u bij de eerste 2 punten niks hebt gedaan zal een arts na paar dagen niet meer de nodige vaststellingen kunnen doen en zal de politie buiten u verklaring niks meer kunnen doen wegens gebrek aan bewijs (woord tegen woord als de tegenpartij zegt dat u begonnen bent)
wat bedoel je met zal de politie buiten u verklaring niks meer kunnen doen ?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 07 feb 2018 18:57

als de tegenpartij klacht heeft ingediend zal u uitgenodigd worden voor een verhoor, eerder zal u dat niet weten.

hoe langer u wacht om een klacht in te dienen en de nodige bewijzen voor te leggen, hoe groter de kans is dat van u klacht niks komt.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 07 feb 2018 19:19

Echt, even iets recht zetten.

Dat "ik leg klacht neer" gezever. Je legt geen klacht neer. Je stelt de politie in kennis van strafbare feiten. Die zijn dan verplicht om pv op te stellen.


Even on topic.

De aanleiding : kan u die even duiden? U legt uw hand op zijn borstkas om problemen te vermijden? Raar. Ik zou er eigenlijk ook niet mee gediend zijn moest een wildvreemden eerst wat naar mij toeteren en dan mij wat wegduwen. Of verliep het anders?

Voor zover ik het lees
1 feit van wederzijdse slagen en verwondingen tussen de twee heren
1 feit van opzettelijke slagen en verwondingen van de tegenpartij tov de moeder

En niet onbelangrijk : heeft u voorgaande feiten die bekend zijn bij de politie?

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 feb 2018 21:30

als de tegenpartij klacht heeft ingediend zal u uitgenodigd worden voor een verhoor, eerder zal u dat niet weten.

hoe langer u wacht om een klacht in te dienen en de nodige bewijzen voor te leggen, hoe groter de kans is dat van u klacht niks komt.
Ik heb eigenlijk een uitnodiging gehad voor mijn verhoor DOOR de politie want ze zei dat ik moest langs komen voor een verhoor zonder dat ze de tegenpartij al had gezien.
ivm met de bewijzen zijn er foto's getrokken door de agent zelf. kan ik eigenlijk te weten komen of de tegenpartij een klacht heeft ingediend als ik dat aan de politie vraag ?

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 feb 2018 21:36

Echt, even iets recht zetten.

Dat "ik leg klacht neer" gezever. Je legt geen klacht neer. Je stelt de politie in kennis van strafbare feiten. Die zijn dan verplicht om pv op te stellen.


Even on topic.

De aanleiding : kan u die even duiden? U legt uw hand op zijn borstkas om problemen te vermijden? Raar. Ik zou er eigenlijk ook niet mee gediend zijn moest een wildvreemden eerst wat naar mij toeteren en dan mij wat wegduwen. Of verliep het anders?

Voor zover ik het lees
1 feit van wederzijdse slagen en verwondingen tussen de twee heren
1 feit van opzettelijke slagen en verwondingen van de tegenpartij tov de moeder

En niet onbelangrijk : heeft u voorgaande feiten die bekend zijn bij de politie?




1) waar staat er dat ik mijn hand op zijn borstkas legde ? :lol: even verduidelijken ik hield mijn hand tegen hem ik wou dat hij wat afstand hield tussen mij en hem door mijn hand tussen mij en hem te houden hij was half met zijn rug naar mij gekeerd dus zag effectief dat ik dat ook deed waarna hij mij een opvliegend reactie gaf en mij sloeg in mijn buik
2) wat toeteren? ik heb 1 keer geclarxoneerd om zijn aandachte te trekken en teken te doen of hij gaat vertrekken.
3) het verliep zoals het staat

ik één voorafgaande feit die zich in 2013 afspeelt ja, maar die feiten zijn vervallen op mijn strafblad. voor de rest heb ik helemaal niks

Issued
Berichten: 1227

#10 , 07 feb 2018 22:41


Ik heb eigenlijk een uitnodiging gehad voor mijn verhoor DOOR de politie want ze zei dat ik moest langs komen voor een verhoor zonder dat ze de tegenpartij al had gezien.
ivm met de bewijzen zijn er foto's getrokken door de agent zelf. kan ik eigenlijk te weten komen of de tegenpartij een klacht heeft ingediend als ik dat aan de politie vraag ?

De politie heeft pv opgesteld. Dat klacht indienen gedoe bestaat niet. Je kan jezelf wel op een bepaald ogenblik burgerlijk partij stellen.
Tijdens je verhoor kan je je al als benadeeld partij stellen.

@3 ik vroeg of het anders verlopen was omdat ik bepaalde veronderstelling maakte die heb je ook in 1) en 2) verduidelijkt.

Ik vroeg naar de voorgaande omdat deze nooit vervallen voor politie of parket.

Maak tijdens je verhoor zeker duidelijk dat je moeder slachtoffer is van slagen zonder dat zelf heeft geslagen. Zij is slachtoffer van slagen en of verwondingen.

Jij bent zover ik kan inschatten verdachte in een wederzijdse slagen en verwondingen. Er zijn verzachtende omstandigheden. Kwam de uitnodiging voor verhoor met een hoop rechten zoals advocaat? Dan is dat salduz 3 en ben je verdachte. Anders niet.

Maak tijdens je verhoor ook duidelijk dat er getuigen waren.

Je mag gerust op voorhand een verklaring typen en meenemen naar het verhoor. Zo kan je rustig alles op een rijtje zetten, overlezen en vergeet je niets.

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 feb 2018 20:16


Ik heb eigenlijk een uitnodiging gehad voor mijn verhoor DOOR de politie want ze zei dat ik moest langs komen voor een verhoor zonder dat ze de tegenpartij al had gezien.
ivm met de bewijzen zijn er foto's getrokken door de agent zelf. kan ik eigenlijk te weten komen of de tegenpartij een klacht heeft ingediend als ik dat aan de politie vraag ?

De politie heeft pv opgesteld. Dat klacht indienen gedoe bestaat niet. Je kan jezelf wel op een bepaald ogenblik burgerlijk partij stellen.
Tijdens je verhoor kan je je al als benadeeld partij stellen.

@3 ik vroeg of het anders verlopen was omdat ik bepaalde veronderstelling maakte die heb je ook in 1) en 2) verduidelijkt.

Ik vroeg naar de voorgaande omdat deze nooit vervallen voor politie of parket.

Maak tijdens je verhoor zeker duidelijk dat je moeder slachtoffer is van slagen zonder dat zelf heeft geslagen. Zij is slachtoffer van slagen en of verwondingen.

Jij bent zover ik kan inschatten verdachte in een wederzijdse slagen en verwondingen. Er zijn verzachtende omstandigheden. Kwam de uitnodiging voor verhoor met een hoop rechten zoals advocaat? Dan is dat salduz 3 en ben je verdachte. Anders niet.

Maak tijdens je verhoor ook duidelijk dat er getuigen waren.

Je mag gerust op voorhand een verklaring typen en meenemen naar het verhoor. Zo kan je rustig alles op een rijtje zetten, overlezen en vergeet je niets.

eve voor de duidelijkheid die pv dat is opgesteld die gaat toch naar de politierechtbank en wordt er bepaalt wat er gebeurd ?
of hoe zit dit dan in elkaar ? kan je dit even verduidelijken?

Maar de rechter had toen een uitspraak gedaan dat ik binnen de X aantal jaar ik dacht 2 niks voor heb, dat de klachten van de andere persoon vervallen?
wat bedoel je met verzachtende omstandigheden? ja dat zat er tussen maar zit dat er niet altijd tussen ?

Franciscus
Berichten: 38592

#12 , 08 feb 2018 22:18

Als die agent die ter plaatse was gebeld heeft dan zal die zijn vaststellingen wel op papier gezet hebben.
Zelfs een hand leggen op iemands borst kan als enkelvoudige slagen geregistreerd worden.
Voor de rest zie @Issued.

Issued
Berichten: 1227

#13 , 08 feb 2018 23:25

Pv gaat niet naar politierechter. Gaat naar de correctionele rechtbank. Daar bekijkt een procureur of hij gaat vervolgen. Zoals ik al zei jij zal waarschijnlijk als verdachte in het pv staan. Heb je al een uitnodiging voor verhoor?

Als je een voorwaardelijke straf krijgt dan vervalt de straf na een periode. Het parket houdt wel nog rekening met zulke voorgaande. Nogmaals: vergeet dat gedoe over klachten neerleggen. Zo werkt het niet.

Verzachtende omstandigheid: hij is jou beginnen slaan. Voor zover ik het kan inschatten sta je wat dun om wettige verdediging in te roepen.

Franciscus
Berichten: 38592

#14 , 08 feb 2018 23:31

Die rechter zal ook wel correctioneel geweest zijn als dat ook over 'iets' anders dan verkeer ging.
Vermoedelijk een straf met uitstel of een straf met voorwaarden.

notguilty
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 feb 2018 11:08

Als die agent die ter plaatse was gebeld heeft dan zal die zijn vaststellingen wel op papier gezet hebben.
Zelfs een hand leggen op iemands borst kan als enkelvoudige slagen geregistreerd worden.
Voor de rest zie @Issued.
wie zegt er dat ik zijn hand op zijn borst heb gelegd ? ik versta niet van waar je dat haalt lees eerst beter mijn verklaring en antwoord dan aub :)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”