Uitnodiging tot verhoor als verdachte inzake verdovende middele

ZomaarIk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot verhoor als verdachte inzake verdovende middele

#1 , 06 feb 2018 16:40

Hallo,

Ik kreeg vandaag een brief waarin staat dat ik uitnodigd wordt tot verhoor als verdachte inbreuke op de wetgeving inzake verdovende middelen.
Kan iemand mij uitleggen wat dit juist inhoud.
Want ik vind enkel voorbeelden over bijvoorbeeld inzake druggebruik, verdeling,......
En als getuige,....

Terwijl ik nu als verdachte opgeroepen wordt.

Ik heb wel al weed gekocht, voor eigen gebruik.
Maar de feiten klinken precies ernstiger dat 'gwn' weed kopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 06 feb 2018 18:20

Salduz 3 verhoor met recht voorafgaandelijk advocaat te raadplegen en of aanwezig bij verhoor?

ZomaarIk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2018 21:49

Van salduz 3 heb ik niets gelezen.
Maar er staat idd bij dat we geacht worden een advocaat geraadpleegd te hebben tegen dat ik op verhoor moet. Maar de advocaat moet niet verplicht aanwezif zijn op het verhoor.

grtjs

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 07 feb 2018 00:08

U hebt het recht van een advocaat te raadplegen, dat moet niet.

Het kan zijn dat je dealer is opgepakt. Eventueel hebben ze jou in zijn berichten gevonden? Daar zullen ze dan vragen over stellen.

ZomaarIk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 feb 2018 14:29

Dank je voor je reactie. Maar ik ken mijn 'dealer' en hij is nergens mee gepakt.
Het is nog 3 weken wachten eer ik kan gaan.
Dus de vragen spoken door mijn hoofd

Issued
Berichten: 1227

#6 , 07 feb 2018 15:35

Je kan altijd proberen de inspecteur die je heeft uitgenodigd eens te bellen. Vragen mag...
Je kan zeggen dat de beknopte mededeling vaag is. Vraag naar een specifieke tijdsvork: Van die dag tot die dag.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 07 feb 2018 16:29

Telefonisch gaat die niets zeggen - dan zal u langs moeten gaan - vragen verhoor te vervroegen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”