Wat kan in een politie verhoor tegen je gebruikt worden?

Chris94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat kan in een politie verhoor tegen je gebruikt worden?

#1 , 31 jan 2018 19:38

Goeiedag,

Ik en men gezin gaan binnenkort een verhoor ondergaan als verdachten en vraag me af of alles dat je zegt tegen je gebruikt kan worden, onafhankelijk aan of het uiteindelijk in de verklaring komt te staan door je handtekening of niet. Vind hier niet meteen ergens een antwoord op.

Absurde hypothetische situatie, ik word verhoord over een diefstal en vermeld dat ik in een compleet andere situatie iemand verwond heb, kan dat dan ooit tegen me gebruikt worden? Zo niet, zou dat wel het geval kunnen zijn met een feit anders dan verwonding?

Ben niet zeker of mijn vraag voldoende duidelijk is, misschien kan u me helpen men vraag beter te formuleren.

Danku.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 31 jan 2018 19:57

Alles wat u zegt of doet.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 31 jan 2018 20:31

Nuancering: indien u andere feiten vermeldt brengt u de politie hiervan op de hoogte als het ware. Hierdoor zijn zij verplicht dit te acteren in een apart proces verbaal. Let wel: gezien u bij de voorafgaandelijke beknopte mededeling geen vermelding van deze feiten hebt gekregen, mag men er in dat verhoor geen vragen over stellen. Let wel: u woorden herhalen of zeggen "echt?" of "Dat is raar." zijn geen vragen. dan kan men al wat u zegt ook verder blijven opschrijven.

Reclame

Chris94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2018 20:53

Alles wat u zegt of doet.
Danku

Chris94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2018 21:02

Nuancering: indien u andere feiten vermeldt brengt u de politie hiervan op de hoogte als het ware. Hierdoor zijn zij verplicht dit te acteren in een apart proces verbaal. Let wel: gezien u bij de voorafgaandelijke beknopte mededeling geen vermelding van deze feiten hebt gekregen, mag men er in dat verhoor geen vragen over stellen. Let wel: u woorden herhalen of zeggen "echt?" of "Dat is raar." zijn geen vragen. dan kan men al wat u zegt ook verder blijven opschrijven.
Danku

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”