valselijk beschuldigd van verkrachting en aanranding van minderjarige dochter

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

valselijk beschuldigd van verkrachting en aanranding van minderjarige dochter

#1 , 31 jan 2018 18:59

ik heb een niet onbelangrijke vraag
eind 2015 heb ik een stommiteit begaan om weg te gaan van mijn vrouw , nu na enkele maanden zijn we weer samen gekomen, dit tot grote spijt van sommige ex vrienden en familie leden
nadat mijn vrouw terug bij ons komen wonen is , is er na enkele weken later de politie aan mijn deur geweest , met een mededeling dat ik naar het bureau moest gaan voor een verklaring, mijn schoonbroer die had een klacht neergelegd wegens aanranding en verkrachting van mijn dochter en dit vanaf haar geboorte, en nog andere feiten nu ik heb een brief gehad van de griffie waarin het staat dat de zaak geklasseerd is wegens gebrek aan bewijzen
kan ik iets doen tegen deze valselijke beschuldigingen ??? of kan iedereen zo maar een klacht neerleggen tegen een persoon zonder dat hij ervoor gestraft word ??

ik wacht op jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 31 jan 2018 19:19

U kan dat.
Let wel zaak ofwel geklasseerd en dan kan de zaak later nog verdergezet worden
of
u bent buiten vervolging gesteld en dan is er geen zaak meer. En dan kan u zeker verder gaan zowel strafrechtelijk als burgerlijke procedure is mogelijk.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2018 19:34

U kan dat.
Let wel zaak ofwel geklasseerd en dan kan de zaak later nog verdergezet worden
of
u bent buiten vervolging gesteld en dan is er geen zaak meer. En dan kan u zeker verder gaan zowel strafrechtelijk als burgerlijke procedure is mogelijk.
zaak is geklasseerd heb net een advocaat aan de lijn gehad en blijkbaar ga mij dit meer geld kosten dan wat ik wil , ik wil hem gestraft zien , en voor de aanranding en verkrachting zou hij dat openbaar moeten gezet hebben , zoals sociale media wat hij zeker niet gedaan heeft pffff toch wel erg als ge zo mensen moogt beschuldigen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 31 jan 2018 19:39

Nu bij de politie dus in een PV is niets openbaar en dus niet direct zomaar strafbaar. Zolang de persoon niet op café alles in geuren en kleuren zou vertellen.
Dan zou het laster en / of eerroof of aanverwante omschrijving voor een strafbaar feit zijn.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 31 jan 2018 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2018 19:53

Nu bij de politie dus in een PV is niets openbaar en dus niet direct zomaar strafbaar. Zolang de persoon niet op café alles in geuren en kleuren zou vertellen.
Dan zou het laster en eerroof of aanverwante strafbaar feit zijn.
dus kan ik niks doen ? en moet ik mij bij neerleggen

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 31 jan 2018 19:56

Dat moet u weten ...
Kan op slagen ....... zoals de advocaat heeft verteld indien niet openbaar en enkel in PV ... zelfs niet van toepassing.
Enkel indien publiek gemaakt en dan nog...

LeenW
Berichten: 12818

#7 , 31 jan 2018 20:12

Is lasterlijke aangifte hier niet van toepassing?

Issued
Berichten: 1227

#8 , 31 jan 2018 20:26

http://elfri.be/lasterlijke-aangifte
Cass. AR 8797, 15 mei 1991 Een veroordeling wegens lasterlijke aangifte mag pas na de eindbeslissing van de bevoegde overheid over het aangegeven feit worden uitgesproken; ...
Als de zaak geklasseerd is, is er nog geen eindbeslissing. Aanklacht van lasterlijke aangifte is momenteel geen optie.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 31 jan 2018 20:30

Inderdaad als het een sepo is dus geklasseerd.
Een veroordeling , vrijspraak of een buitenvervolgingstelling dan was het anders geweest.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 jan 2018 20:46

Inderdaad als het een sepo is dus geklasseerd.
Een veroordeling , vrijspraak of een buitenvervolgingstelling dan was het anders geweest.

de zaak werd zonder gevolg gerangschikt dus dat wil zeggen einde van de zaak dus dat wil zeggen dat ik iedereen kan beschuldigen van zulke feiten zonder dat ik ervoor kan gestraft worden ??? alle zo zie ik dat maar bedankt voor jullie antwoord

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 31 jan 2018 20:51

Er zijn voldoende bewijzen maar parket zal zaak niet sluiten dat is sepo of ZG (zonder gevolg) .. zaak blijft dus open staan zoals honderdduizenden zaken elke jaar.
Mocht er binnen x jaar plots iets nieuws boven water komen kan men de zaak terug opnemen.
Bij een vrijspraak ( na rechter ten gronde) of een buitenvervolgingstelling door raadkamer of KI wil dat zeggen dat de zaak ongegrond is en er geen enkele vorm van waarheid schuilt in de opgegeven feiten. Daar kan men wel tegen gaan procederen.

Als de klager echter zelf in het openbaar over de zaak begint dan kan u verder voor de hierboven al vermelde feiten (laster enz )

Misschien best een contact nemen met uw huisarts of een psycholoog.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 jan 2018 21:23

Er zijn voldoende bewijzen maar parket zal zaak niet sluiten dat is sepo of ZG (zonder gevolg) .. zaak blijft dus open staan zoals honderdduizenden zaken elke jaar.
Mocht er binnen x jaar plots iets nieuws boven water komen kan men de zaak terug opnemen.
Bij een vrijspraak ( na rechter ten gronde) of een buitenvervolgingstelling door raadkamer of KI wil dat zeggen dat de zaak ongegrond is en er geen enkele vorm van waarheid schuilt in de opgegeven feiten. Daar kan men wel tegen gaan procederen.

Als de klager echter zelf in het openbaar over de zaak begint dan kan u verder voor de hierboven al vermelde feiten (laster enz )

Misschien best een contact nemen met uw huisarts of een psycholoog.
Misschien best een contact nemen met uw huisarts of een psycholoog ???? en waarom zou ik dit doen ? nu kan ik even niet volgen

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 31 jan 2018 21:29

Juridisch kan u niet veel doen maar psychisch moet u er wel mee leren omgaan.

eddy46
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#14 , 31 jan 2018 21:32

Juridisch kan u niet veel doen maar psychisch moet u er wel mee leren omgaan.
ja da wel , maar omgaan is geen probleem , vind het vooral jammer dat zulke zieke mensen niet kan gestraft worden

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 31 jan 2018 21:43

Wie zegt dat ze ziek zijn...dat is een verklaring die u geeft.
Als het zieke mensen moeten medisch geholpen worden en dienen niet bestraft te worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”