Collocatie tijdens gevangenisstraf

Karen1975
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collocatie tijdens gevangenisstraf

#1 , 28 jan 2018 14:27

Mijn zoon is een psychiatrische patient. Door een misdrijf is hij in de gevangenis terecht gekomen. Hij is autistisch en heeft last van psychoses. Hij zit op moment in voorarrest. Hij heeft nog nooit een misdrijf gepleegd, dit is het eerste. Ze hebben hem al 2x heel hard aangepakt, met verblijf in ziekenhuis als gevolg. Hij is heel bang, heeft ook al in de veiligheidscel gezeten op aanvraag van hem zelf. De onderzoeksrechter staat geen opname in de psychiatrie toe. Wat kan ikals mama doen ? Kan ik een collocatie laten doen als hij in de gevangenis zit ? Of zijn er andere mogelijkheden, hij is tenslotte een gekend psychiatrisch patient.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 28 jan 2018 15:33

De VVA (Vlaamse Vereniging Autisme) contacteren? https://mezelfzijn.be/vva/
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”