veroordeling bij verstek

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

veroordeling bij verstek

#1 , 23 feb 2008 14:23

Toen ik eergisteren thuiskwam, kreeg ik telefoon van een journalist van Het Laatste Nieuws. Hij liet mij weten dat ik in de voormiddag veroordeeld was door de 20ste correctionele kamer van de rechtbank van eerste aanleg te Gent (vorzitter Coppens) tot 2 maanden gevangenisstraf en een geldboete (ik ben vergeten hoeveel). Ik schrok mij een ongeluk want ik wist van niets. hij zei dat de zaak reeds gepleit was op 4 februari. Het betreft de wijkagenten hier die zouden klacht hebben ingediend met burgerlijke partijstelling tegen mij voor smaad. Vorig jaar in maart hebben ze mij een harde schop gegeven en mijn arm omgedraaid en daarna me alle drie staan uitlachen nadat ze hadden geweigerd een klacht te noteren ivm met drugs; de ene agent wees mij de deur, en toen ik aan de buitendeur stond, gaf hij mij een schop en draaide tegelijkertijd mijn arm om.Daarna stonden ze alle drie te buldren van het lachen achter de glazen buitendeur Ik heb daarna de dienst 101 gebeld, omdat ik zodanig veel pijn had in mijn arm en schouder en ook uit machteloosheid, omdat die drie kerels me daarna achter de glazen deur stonden uit te lachen. U moet weten dat ze daar in een huis verblijven voor hen alleen, op het eind van een wijk, achter bomen en struiken;ik heb ook het comité p gemaild en klacht ingediend bij de procureur; ik plaatste ook en korte lezersbrief in het Nieuwsblad, "Schoppende agenten te Nevele ", ik vermeldde echter geen namen, andressen, Nevele is groot en heeft veel wijkposten;ook voor andere problemen werd ik vroeger de deur gewezen: "klacht indienen voor drugs, daar komt toch niets van in huis" "wat, klacht indienen, weer mijn voormiddag verbrod"; "schriijf eens een briefke naar de procureur,jong"; "Kan het u schelen, hebt gij daar hinder van...?""Ge moet ons zelf de bewijzen komen brengen"...Nu zei de journalist donderdag dat ze hadden gezegd dat die agenten schadevergoeding eisten omdat ik dingen had gepubliceerd die ik niet kon bewijzen;ik kon niet bewijzen dat die agent me had geschopt, dus het was niet waar en dat was dus smaad.De journalist zegt dat ze de dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder zullen achtergehouden hebben, want normaal moeten ze de rechtbank verwittigen Ik wist in elk geval van niets, kan dat zo maar; ik vrees dat de rechter zelf toch ook niet goed te praten is, hij moet toch kjken of ik wel degelijk gedagvaard ben. Wat nu gezongen? Mag dat allemaal zomaar? Ik weet van iemand die een 15 jaar geleden iets dergelijks heeft meegemaakt maar dan bij die rechter Jan Beirens van het Gentse Hof van Beroep, die daarna zelf de nor invloog beticht van allerlei duistere en wansmakelijke praktijken. Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2008 15:05

U kan tegen dit vonnis verzet aantekenen. Dan komt de zaak opnieuw voor bij dezelfde rechter.
Neem daarvoor best een advocaat.

scorpioen

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 23 feb 2008 17:04

Wanneer en hoe ga ik dat "vonnis" krijgen? Had die journalist niet gebeld dan wist ik van niets. Is dit geen geval van cassatie? Dank bij vorbaat.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2008 20:35

Het vonnis wordt betekend door een gerechtsdeurwaarder.

Vooraleer aan cassatie te denken is er nog hoger beroep.

scorpioen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”