contract door schriftvervalsing

87EM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contract door schriftvervalsing

#1 , 25 jan 2018 10:43

Hallo,

De korte versie van een ingewikkeld verhaal gaat als volgt:

Iemand die we kennen (familie van een ex) heeft een contract bij ons afgesloten voor een energie bedrijf via deur aan deur verkoop.
Om dit contract te kunnen afsluiten heeft deze persoon een grote som geld beloofd die het bedrijf ging storten waarvoor ze werkte. Om deze betaling te kunnen vervolledigen heeft ze onze gegevens gevraagd zoals EAN nummers, rekeningnummer en ID (voor en achterkant).

Met deze gegevens heeft ze ongevraagd gebruik gemaakt om een contract elektronisch af te sluiten voor een telecom bedrijf. Dit bedrijf heeft dus een contract met verkeerde geboortedatum, onbekend gsm-nummer, een valse handtekening en een vreemd handschrift. Het bedrijf heeft ook gezegd dat we het recht niet hadden om ons contract te mogen ontvangen waar de handtekening op staat. Het contract omvat 4 simkaarten (abonnement) nooit gekregen, deze liggen bij die persoon die het contract heeft aangemaakt. We hebben ook al een 4de aanmaning gekregen, maar voor ons de eerst geziene factuur. Hier dreigen ze ook om gerechtelijke stappen te ondernemen om deze betaling te kunnen ontvangen.

Wat wij al hebben gedaan is:
-mails gestuurd naar het bedrijf om dit contract direct stop te zetten
-het bedrijf waar ze voor werkte verwittigd en gevraagd om dingen recht te zetten, ze hebben een nummer gegeven van de manager die voor een ander bedrijf werkt, waar de persoon in kwestie ook voor werkt en het contract via deze weg heeft aangemaakt.
-die manager heeft alle documenten gekregen om de zaak intern te bekijken
-we hebben een klacht ingediend tegen de persoon in kwestie
-we hebben een aangetekend schrijven gedaan met ontvangstbewijs
-persoonlijk naar de winkel gegaan om na verschillende keren telefonisch ons contract te verkrijgen, het eindelijk te mogen ontvangen , wat ook heel moeilijk verliep
-ons ingeschreven bij testaankoop en de juridische dienst gecontacteerd, maar ze kunnen enkel het contract verbreken

Mijn vraag naar jullie is:
- Wie kunnen wij allemaal aanklagen? Zo ja, waar kunnen we dan terecht?
- Wat als we een deurwaarder voor de deur krijgen en we het bedrag niet betalen?
- Hebben wij recht op een schadevergoeding voor deze z(a)ak(en)? Zo ja, hoe moeten we dan te werk gaan?
- Welke stappen moeten we zeker ondernemen?
- Moeten er specifieke zinnen in het aangetekend schrijven staan?
- Hoe kunnen we ons beloofde som krijgen? (Het bedrijf heeft ons al wel gezegd dat het een valse belofte is.)
- Wat met de kosten die we al hebben moeten doen voor de gezette stappen?

Als er nog dingen onduidelijk zijn mag je ze altijd vragen.
Groetjes

87EM

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2018 11:13

. Om deze betaling te kunnen vervolledigen heeft ze onze gegevens gevraagd zoals EAN nummers, rekeningnummer en ID (voor en achterkant).

Je heeft wel je ID kaart en andere gegevens gegeven wat toch zeer raar overkomt.

Je geeft toch geen copie van je ID kaart zomaar aan iedereen die er om vraagt.

Je zal die persoon zelf moeten dagvaarden.

En schade vergoeding voor wat ?? je heeft nog niks betaald, en je geeft het zelf in de hand gewerkt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2018 11:47

Ik begrijp: er werd met onder meer een valse handtekening een contract bij een intercombedrijf afgesloten. U heb van die diensten nooit gebruik gemaakt, u hebt de simkaarten nooit ontvangen.

Laat per aangetekend schrijven aan dat bedrijf weten dat u dat contract niet getekend hebt, hun diensten niet gebruikt hebt en dus ook niets moet betalen. U kan ook tegen de persoon die dit gedaan heeft bij de politie klacht neerleggen voor valsheid in geschriften.

Het bedrijf moet bewijzen dat ze met u een contract afgesloten hebben, dat u de overeenkomst ondertekend hebt. Als ze dat niet kunnen zal de rechtbank hun vordering als ongegrond afwijzen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 25 jan 2018 11:55

Wat scorpioen zegt klopt, maar hou er rekening mee dat ze het niet makkelijk zullen opgeven. Wanneer u al in dit stadium bent (4de aanmaning) aanbelandt, dan zal de eerste- en tweedelijnsupport van het telecombedrijf u hoogstwaarschijnlijk op geen enkele manier nog mogen helpen / te woord staan over "uw" dossier. De kans dat ze u uiteindelijk toch zullen dagvaarden lijkt me ook reëel.

Niet buigen voor hun intimidatiepogingen en blijven benadrukken (in aangetekend schrijvens naar hun juridische dienst) dat u geen contract gesloten noch ondertekend heeft is de enige uitweg.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”