Verkeerd wisselgeld

pascalglick
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Verkeerd wisselgeld

#1 , 24 jan 2018 13:01

Ik stond overlaatst ook in een winkel, ik moet immers ook eten.

Betaalde ergens met een bankje 50,00€ en moest ergens 22,xx€ onefffen terugkrijgen had dus voor een 28,00€ goederen gekocht.

Nu begint de discussie geeft ze me 2x 20,00€ terug en die 2 euro en die 20 cent en die 2 cent.

Ziet de verkoopsters ah neen heb 20,00€ teveel teruggeven.

Is gegeven gegeven?


Wat zijn mijn rechten, als dat zo'n verkoopster is klopt haar kassa toch aan geen kanten en zit er wie weet 20,00€ teveel in de discussie in dit geval.

Dus ze was die dag al eerder ergens fout geweest.


# Waar ligt de bewijslast ik sta -weliswaar- met 20,00€ teveel wisselgeld in mijn hand maarja. Dat is hun probleem toch ?

# Mag ik zeggen volgens mij klopt het waarom zou je teveel wisselgeld geven, bewijs het.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 24 jan 2018 13:13

Dit kan je toch echt niet serieus menen als vraag?

Nu ja, aan je andere verwarde epistels te lezen als antwoord op een paar andere topics verwondert het me eigenlijk niet.

P.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 24 jan 2018 13:29

gegeven is niet gegeven. Als u deze redering doortrekt kan de kassierster ook zeggen dat u correct betaald heeft ipv 50 euro te hebben betaald.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 jan 2018 16:20

Zou TS ook akkoord zijn moest de fiscus dat zeggen als ze op het einde van het jaar geld moet terugkrijgen van de belastingen?.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 24 jan 2018 16:24

Eenvoudig op te lossen met Art. 1376 BW:

"Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was."

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 24 jan 2018 23:31

Er zijn rechten en plichten.
Bij de plichten behoort dat u zich niet als een losgeslagen roofdier mag gedragen.
En dat is wat u hebt gedaan.

"Ik stond overlaatst ook in een winkel, ik moet immers ook eten."
Wat een ramp, het leven kan hard zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”