stalking / bedreiging met geweld.. klacht indienen of kan dit escaleren?

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

stalking / bedreiging met geweld.. klacht indienen of kan dit escaleren?

#1 , 23 jan 2018 13:12

Hoi, ik wordt lastig gevallen door iemand.

Hij stuurde me een privé bericht via Facebook om een muziekinstrument te verkopen. Ik bekeek even z'n openbaar profiel en daarin stond dat vluchtelingen afgeknald moeten worden e.d. Ik zei hem dat ik niet met iemand om wil gaan die zo is.

Hij ontplofte met eindeloze tirades (allemaal met CAPS LOCK aan en met "!!!" achter elke zin), en volgt me op elk openbaar forum waarin hij andere mensen betrekt. Hij kopieert mijn gegevens en zet erbij "landverrader". In prive berichten zegt hij dat ik de strop verdien en Hitler moet terugkomen. Enfin, mentaal scheelt er iets met die man..

Hij schakelt zijn ex-vrouw in nadat hij gebanned werd van een forum, hij stuurt emails naar mensen via tweedehands (hij is goed om me daar te vinden).

Is het zinvol om klacht in te dienen? Hij weet m'n naam dan wel als hij het PV krijgt (hij heeft m'n naam nu al zowieso), en ben bang dat ie dan nog meer ontploft. Of laat ik dit beter rusten en hoop dat het doodbloet..?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 23 jan 2018 14:31

Sowieso aangifte doen van belaging. Mocht het nog verder escaleren, dan is er munitie (eerdere pv's) voor handen om sneller en adequater op te treden.

Sommige sujetten op sociale media verwarren het grondwettelijk recht op vrije meningsuiting met een onbestaand recht op het opdringen van die mening aan anderen.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 23 jan 2018 18:49

Inderdaad direct aangifte doen.
screenprints maken van teksten met zoveel mogelijk zaken die lokalisatie geven van dader ( IP adres en zo).
Alle gegevens van betrokken perstonen.
en neem uw laptop mee dan kan politie in real time zien dat het effectief op internet staat.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 23 jan 2018 19:24

Ik zou dit toch ook ernstig nemen.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 23 jan 2018 23:28

Je kan ook ineens klacht indienen voor racisme en xenofobie

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”