Gepakt met 5gr hasj

Dukenukem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gepakt met 5gr hasj

#1 , 21 jan 2018 04:05

Paar dagen geleden zat een vriend en ik in de auto op een parkeerplaats in de buurt waar we wonen. Ik was aant eten en vriend was een sigaret aant roken.

We hadden namelijk hasj bij van 5 gram maar waren niet vn plan om het daar te roken maar wel thuis. Opeens komt er een douane tevoorschijn. Papieren controleren, alles in orde. Probeerde de bestuurder wat schrik aan te jagen omdat hij wist dat hij al 2 keer een vpv heeft gekregen omdat hij gepakt is. Ook wanner hij minderjarig was. Ook jaar geleden speekseltest postief, rijbewijs opnieuw halen enzovoort.

Dus vriend liet merken dat we iets hadden en ik bn nooit gepakt geweest en bn bijna 29. Ik rook ook amper dus ze vroegen om speeksel en ik zei op gemak geen probleem. Dus die man zei tge mn vriend dat hij eerlijk moest zijn dat ze dan niet moeilijk ging doen. Dus ik zei kheb ongeveer 5 gram hasj bij vr prsoonlijk gebruik. Dit is normaal 3 gram vr persoonlijk gebruik.

Maar omdat ik eerlijk was en durfde vr speekseltest zei hij gwn dat hij en vereenvoudigde pv ging opstellen met een knipoog. Maar op papier heeft hij wel geschrven 5 gram. Min of meer. Normaal gezien vpv enkel 3 gram of mindr. Zouden ze dit nog later plots kunnen veranderen in een gewone pv? Of wat gaat er gebeuren hierna? Zou ik nog papier krijgen per post ?

De man probeerde laatste moment ook onduidelijk te zijn. Eerst zei hij 90 procent da ge nx krijgt. En drna opt einde dat er toch ng een brief kan komen vn een waarschuwing bla bla.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 21 jan 2018 18:26

Blijkbaar tasten drugs het schrijfvermogen aan...

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 21 jan 2018 20:00

En nu staan u en ook de auto geregistreerd in het ANG.
PS bij mijn weten is er geen gedoogbeleid meer. U krijgt wel de kans om in therapie te gaan.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 21 jan 2018 23:21

Blijkbaar tasten drugs het schrijfvermogen aan...

Voorlopig alleen voor de mdklinkrs :roll:

pascalglick
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jan 2018 11:33

TS heeft gelijk lijkt me een wijs man. Al wordt je elk jaar gepakt met 5 gram cannabis.

Wat gaan ze daarmee doen. Als ze al die blowers ook nog eens moeten uitschrijven is er personeelstekort.

Nuance 1 gram harddrugs bv erbij bv wat heb je daar speed. Dan was het een ander verhaal.

Dat zijn uiteraard bijna altijd dezelfde die ze tegenhouden tjah zou een wonder zijn dat bv huisnr 20 en dan jaar erop huisnummer 25 en zo iedereen eens tegen de lamp loopt. Die vriend is blijkbaar gekend want het is al de derde keer.

Wel opletten met voertuigen bij teveel grams zou je die wel eens kwijt kunnen spelen ze noemen dat verbeurd verklaard.

U spreekt bovendien van grensstreek... dat verontrust me wat woont U in die streek dan ok. Anders als U daar vaak in de grensstreek gepakt wordt misschien de minidealer die elke dag elk 5 gram haalt.

U snapt dat U er goedkoop vanaf komt? Men had een drugshond kunnen bellen en Uw auto half demonteren.

De wetgeving omtrent cannabis tjah, door dat gedoogbeleid hebben mensen een verkeerd beeld. U lijkt me iet of wat "een geletterd" man dus lees eens de wetteksten, dan zal je zien dat het nog altijd VERBODEN is.

Hoe oplossen? Ga een weekendje naar Amsterdam en rook daar maak er een leuke activiteit van. Citytrip en dan ben je 'legaal' bezig, want ook daar geldt een gedoogbeleid.

Bezit, vervoer, gebruik is allemaal VERBODEN maar doordat er zoveel mensen het doen is het LAAGSTE prioriteit. 'Gedoogd' voor jullie. Wat wil dat zeggen STEL. Er zijn geen burenruzies, vandalisme, winkeldiefstallen, verkeersovertreder, etc meer. Wel dan gaan ze zich daarmee bezighouden. Je zou het ook kunnen lezen als te weinig personeel etc.

Ik ga hier geen standpunt innemen Alcohol harddrug en legaal. Wiet softdrug en illegaal. Waar is de logica. U weet het beter dan ik vermoed ik accijnzen, taksen, wie er wat aan verdiend. Zoek de geschiedenis eens op "en beletter U".

P.S. En loop de kantjes er niet af. 3gram persoonlijk gebruik. U bent het type we zoeken 9 niet-rokers huren een minibusje en voila 10x3 gram "persoonlijk gebruik" mijnheer. U lacht maar dit gebeurd bv. wel degelijk met sloefen/fardes sigaretten. Toen zat vroeger gans de touringbus met max. aantal toegelaten sigaretten. Vroeger was iedereen precies kettingroker als ik het zo terug bekijk.

Je zou kunnen oplijsten:
- jij sigaretten nodig
- jij drank
- jij parfum
- met die goedkope vlieger tickets heb je uw reis en wie weet uw drugs gratis

->- bouw er een share/taxreasons/app rond en wordt rijk

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 25 jan 2018 00:06

Men had een drugshond kunnen bellen
Hebben die tegenwoordig ook al een GSM of smartphone?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”