Bedreigen ex-vriendin

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

Bedreigen ex-vriendin

#1 , 14 jan 2018 02:24

Een aantal jaar geleden leerde ik via de datingsite badoo.com een vrouw kennen.

Na een aantal weken chatten zijn we op date gegaan, 1 van de vele. Hoewel er sprake was van wederzijdse interesse is er van een echte relatie nooit sprake geweest, w e waren eerder "friends with benefits".

Door de jaren heen heb ik haar x aantal maal financieel bijgestaan, ik heb het hier over kleine bedragen: 100 euro voor haar te helpen met een factuur, of 10 euro voor een herlading van gaar gsm, ... Na een tijdje leek ze me bijna enkel te contacteren als ze iets van hulp nodig had. Eerder dit jaar sprak ik haar hier over aan, wat een stilte van een paar maand tot gevolg had.

In december sprak ze me weer eens aan via WhatsApp en leek er opnieuw wat leven in de relatie te komen, Met eindejaar had ze me een herlading van haar gsm gevraagd zodat ze kon contact opnemen met haar moeder.

Ik had haar deze oplading beloofd, maar... ik ben diezelfde dag ziek gevallen en volledig vergeten die herlading op te sturen.

Deze week blijkt ze mij dit serieus kwalijk te nemen en zegt ze met x aantal mensen contact te hebben opgenomen, en hen "pijnlijke" details van mijn liefdesleven te hebben verteld.

Ik zou er wel snel iets van merken was het laatste wat ze mij er over vertelde.

We zijn nu ver een week verder, en... niets.

Ik heb alle contact verbroken, ze staat overal (ook op WhatsApp) geblokkeerd.

Stel dat ik nu hier toch nog iets van hoor, kan ik haar dan aanklagen?

Ik schaam me niet voor wat ik zoal met haar deed, maar nu gaat ze toch wat te ver...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

#3 , 16 jan 2018 00:31

Waarvoor?
Wat kan u bewijzen?

http://www.elfri.be/laster-en-eerroof
Wat zijn de mogelijkheden? Mijn relatie met haar was erg intiem en taboeloos. Als ze wil kan ze een mooi boekje over me open doen. Natuurlijk gaat ze zelf niet vrijuit in wat ze verteld, maar of dat nu van belang is?

Ik heb nog steeds niets vernomen, geen idee wat ze al dan niet gedaan heeft.

Mijn vraag is: wat kan ik doen?
  • Wat kan ik doen als ze alleen maar leugens verteld?
  • Wat kan ik doen als ze de waarheid verteld?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 16 jan 2018 00:40

Zoals Mitterrand antwoorden ' Et alors' of dat u waar was of niet.

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

#5 , 17 jan 2018 12:15

Ondertussen ligt ze te dreigen en geld te vragen...

Geldt een WhatsApp of Viber gesprek als bewijs?

Franciscus
Berichten: 38590

#6 , 17 jan 2018 20:35

Elke geschrift of opgenomen gesprek waar u zelf aan deelneemt kan als bewijs in rechte aangebracht worden.
Dus bij aangifte bij politie toont u die berichten op uw laptop of waar ze ook mogen opstaan en bezorgt de politie een geprinte afdruk en een dvd of een andere gegevensdrager met de gegevens op.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”