inkijken dossier - jaren geleden

Arkangel
Topic Starter
Berichten: 4

inkijken dossier - jaren geleden

#1 , 11 jan 2018 22:53

Beste Forumleden,

in 2010 heb ik een misdrijf gepleegd ivm drugs en handel aan minderjarigen. Dmv omstandigheden , meewerking, kleine hoeveelheid, herpakking van mijn volledige leven,... heeft uiteindelijk bij het voorkomen mijn volledige vrijlating uitgesproken geweest.

Hierbij heb ik nogmaals mijn leven wat omgegooid en ondertussen ben ik jaren uit de regio gebleven....
Nu door familiale omstandigheden wil ik terugkeren naar mijn eigen geboorte-regio... maar uit -schrik- om met de verkeerde persoon terug in contact te komen, had ik graag geweten of de persoon die mij afperste,bedreigde, nog steeds in deze regio -actief- is,...

Hoe kan ik dit te weten komen ?
Zelf weet ik zijn naam niet eens meer ,... ik weet wel dat zijn naam stond op het onderzoeksdossier... ik heb dit mogen inkijken toen het onderzoek liep.
Mijn advocate heeft die tijd eigenlijk weinig gedaan. ik heb haar reeds proberen contacteren om me hierbij te helpen maar ik krijg geen reactie....

Iemand een idee wat ik eventueel kan doen of ondernemen ?

Kan een advocaat in strafrecht mij hierbij helpen ?


Dank alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 12 jan 2018 00:27

In principe is een dossier minderjarige op 18 jaar gesloten en niet meer in te zien.
Soms kan het via advocaat.
U kan altijd is contact opnemen met het justitiehuis in uw arrondissement en daar vragen of het mogelijk is.

Adressen van derden worden nooit medegedeeld.

Arkangel
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 jan 2018 00:56

Hi Franciscus,

Dank voor uw antwoord.
Ik was geen minderjarige toen... ik heb me wrs verkeerd uitgedrukt.

Ik zou dit dus kunnen navragen aan een advocaat strafrecht om dit dossier bij de betreffende rechtbank op te vragen als ik het goed heb ?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”