Fysiek geweld

Sieneggers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Fysiek geweld

#1 , 08 jan 2018 02:15

Ik werd geschopt, geslagen en tegen de muur geduwd door twee famillieleden in opdracht van mijn moeder. Ze liet mij tegen de muur gedrukt houden tot de politie arriveerde. Ze heeft wat macht en banden met de politie. Ik werd door de politie meegesleurd en gedropt aan een station. Nu, in een positie van machteloosheid zei ik, 'ik leg klacht tegen jullie, hier laat ik het niet bij'. Dit heb ik ondertussen gedaan, echter vandaag krijg ik een uitnodiging tot vehoor cat 3. Van de dokter ben ik te weten gekomen dat die famililieleden een medisch document lieten opmaken. De rollen werden dus omgedraaid. Wat nu? Ben ik verplicht hierop in te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2018 02:23

De naam van een gewaardeerde actrice misbruiken vind ik beneden alle peil!

Issued
Berichten: 1227

#3 , 08 jan 2018 07:22

Ik denk dat de tegenpartij van jou aangifte een ander verhaal had dan jij. Hierdoor dien jij nu ook verhoord te worden in Cat3.

Is er een kans dat jij ook geslagen hebt?

U bent niet verplicht in te gaan op de uitnodiging tot verhoor. Echter is het gebruikelijk dat, indien je niet op een verhoor komt opdagen, je geseind wordt. Het parket zal jou willen horen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 08 jan 2018 10:39

Woonde u bij uw moeder -- wat is er juist gebeurd?
Macht en banden met de politie? Leg dat eens uit?

Sieneggers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jan 2018 16:32

Ik heb geen slagen uitgedeeld, ik probeerde mij wel te bevrijden uit hun greep, ik betwijfel dat ze hierdoor letsels hebben opgelopen.
Ik woonde nog bij mijn ouders, het heeft zich echter afgespeeld bij mijn grootouders.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jan 2018 17:16

Dit is een typisch "we horen één kant van het verhaal" topic. In principe moeten we er van uitgaan dat de topic starter de volledige waarheid vertelt, maar we missen hier toch wel héél erg veel info om ook maar iets zinnigs te zeggen. De vragen zelf zijn reeds beantwoord: Wat nu? U gaat er op in of niet (gevolgen hiervan werden ook al gemeld). Ben je verplicht hierop in te gaan? Neen, dus.

Wat ik me echter wel afvraag: wat was de aanleiding? Je laat niet zomaar iemand "tegen de muur drukken" en dan ook nog eens politie erbij halen, als er niets aan de hand is, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sieneggers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jan 2018 17:24

De aanleiding: voorafgaand zijn er al een aantal woordwisselingen geweest waarop mijn moeder die dag de sleutels van het huis liet veranderen. Ik ging op 1 jan na nieuwjaar gevierd te hebben met vrienden naar huis zonder iets te beseffen. Thuis aangekomen merkte ik dat de sloten veranderd waren. Hierop ging ik naar mijn grootvader. Mijn moeder was daar, ze deelde me mee dat ze de sloten veranderd had. Ik woon echter m, voor een korte periode in het ouderlijk huis, waar ik momenteel gedomicilieerd had. Ik had spullen nodig van thuis, oplader gsm etc. Ik zag de sleutel van haar auto liggen, nam die, haalde hieruit de zender van de garagepoort en wou vertrekken. Op dat moment kwamen er andere famillieleden aan, opgetrommeld door mijn moeder. Ze gingen voor de portier staan zodat ik niet kon vertrekken. Toen ik de portier wilde openen werd ik tegen de muur gesleurd en volgen de feiten hierboven vermeld.

Sieneggers
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jan 2018 17:25

Banden met de politie:
1) politicus
2) arbeidsgeneesheer van het korps

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 jan 2018 09:16

Iemand die als nickname de naam van een BV misbruikt en daar een zeer ongeloofwaardig verhaaltje aan ophangt, heeft waarschijnlijk de bedoeling deze actrice te beschadigen ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 jan 2018 10:42

De aanleiding: voorafgaand zijn er al een aantal woordwisselingen geweest waarop mijn moeder die dag de sleutels van het huis liet veranderen. Ik ging op 1 jan na nieuwjaar gevierd te hebben met vrienden naar huis zonder iets te beseffen. Thuis aangekomen merkte ik dat de sloten veranderd waren. Hierop ging ik naar mijn grootvader. Mijn moeder was daar, ze deelde me mee dat ze de sloten veranderd had. Ik woon echter m, voor een korte periode in het ouderlijk huis, waar ik momenteel gedomicilieerd had.
U had op dat moment moeten zeggen dat uw moeder dit recht niet heeft, aangezien u daar gedomicilieerd bent, en u daar sowieso binnen mag. U zou naar de politie kunnen stappen om aangifte te doen en via de rechtbank toegang eisen tot de woning waar u gedomicilieerd bent.
Ik had spullen nodig van thuis, oplader gsm etc. Ik zag de sleutel van haar auto liggen, nam die, haalde hieruit de zender van de garagepoort en wou vertrekken.
Dit is diefstal. De sleutel van de wagen was niet van u, en mogelijk de zender van de garagepoort ook niet.
Op dat moment kwamen er andere famillieleden aan, opgetrommeld door mijn moeder. Ze gingen voor de portier staan zodat ik niet kon vertrekken.
Wat normaal is, denk ik: u had iets gestolen. In afwachting van de komst van de politie, mag men proberen om jou te beletten om te vluchten, indien dit zonder geweld kan. Voor een autoportier gaan staan is vrij geweldloos, vermoed ik.
Toen ik de portier wilde openen werd ik tegen de muur gesleurd en volgen de feiten hierboven vermeld.
Hoe kon je dit portier openen als er mensen voor staan? Je wil zeggen: ik heb met geweld geprobeerd om toch in te stappen, en dan is de boel geëscaleerd?

Dus kort samengevat: je gaat naar een woning waar je iets probeert te stelen, mensen proberen jou tegen te houden tot de politie er is. Mogelijk is daar geduw en getrek (of meer) geweest? De politie komt ter plaatse en neemt jou mee en nodigt je nu uit voor verhoor. Is dit normaal? Het zal nog niet zijn. Wat zou de politie anders moeten doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 09 jan 2018 19:22

Zoals reeds is geschreven gezien u woont bij uw ouders moet u daar binnengelaten worden.
Dat kan via GDW met slotenmaker en politie.

Rapture
Berichten: 124

#12 , 10 jan 2018 15:49

Auto was van zijn moeder. Dus geen sprake van diefstal.

Zijn niet strafbaar (artikel 462 S.W.) :
- diefstal tussen echtgenoten
- diefstal gepleegd door afstammelingen ten nadele van hun bloedverwanten in opgaande lijn, dus ten nadele van ouders of grootouders.

Didymus
Berichten: 2061

#13 , 10 jan 2018 15:52

Toch nog iemand die bij de pinken is...
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 jan 2018 11:33

Auto was van zijn moeder. Dus geen sprake van diefstal.
Da's best mogelijk, maar de reactie van de familieleden om de TS tegen te houden na dit soort gedrag, is perfect te begrijpen. Het is enkel aan een rechter om schuld of onschuld te bepalen, maar het is niemand verboden om de politie in te schakelen bij een vermoeden van een misdrijf. Het is ook niemand verboden om voor een autoportier te gaan staan in afwachting van de komst van de politie. Maar ik denk dat de TS ondertussen wel het antwoord op zijn vragen heeft gekregen. Verder kan niemand hier de effectieve situatie inschatten denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”