Zware valse, lasterlijke beschuldigingen door vorige huisbaas

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Zware valse, lasterlijke beschuldigingen door vorige huisbaas

#1 , 07 jan 2018 14:37

Hallo,
Dit is mijn 1e keer op dit forum. Ben ten einde raad en weet niet meer tot wie ik me kan wenden om hulp.
Het vorige huis dat ik huurde was totaal niet in orde, de eigenaars direct op hoogte gebracht van de problemen, heel erge schimmelvorming, vochtopstijging, schoorsteen van houtkachel die niet goed werkte waardoor ik me niet kon verwarmen, douche nemen onmogelijk doordat water steeds koud werd, frigo/diepvries die ingebouwd was bleef niet op temperatuur waardoor k meermaals eten heb moeten weggooien, de stal werd voor 1:3 door hun spullen bezet, problemen met afwatering,..... Het was een contract van 1jaar. Bij contactname huurbaas zijn ze 1x gekomen en hebben ze zelf een kraan vervangen wat bijna een hele dag duurde. Betreffende de frigo/diepvries heeft 6maand geduurd en voor vochtprobleem had ik uiteindelijk een ontvochtiger gekocht daar al mijn spullen aangetast waren. Na lang aandringen hebben ze dit terugbetaald. Oveige problemen werden nooit opgelost en vochtprobleem was zo ernstig dat machine niet hielp. K had ernstige gezondheidsproblemen. Op begin zei huisbaas als k ziek bleef dat k mocht vertrekken en waarborg terug kreeg.
Moment dat ik hun contacteerde en vroeg om langs te mogen komen om hun te spreken draaiden ze al terug en deden moeilijk. Uiteindelijk heb k dus mijn opzeg geschreven aangetekend en hadden ze me beloofd als k voor april weg was en herverfd had ik de 3 maanden niet moest betalen daar ze toch vlug andere huurder hadden. In mijn overeenkomst stond duidelijk dat ik niet moest herschilderen doch uit goodwill heb ik het toch gedaan. K ben alleenstaande dus heb al zelf moeten doen. Bon, ze vonden steeds uitvluchten.

Er werden afspraken gemaakt voor plaatsbeschrijving waarbij ik steeds een getuige bij had daar ik niet alles in frans verstond. Gelukkig. 4x weigerden ze plaatsbeschrijving te doen en wilden me 2/3 van garantie achterhouden. De 5e maal heeft de huisbazin me fysiek aangevallen doordat ze door t lint ging dat k steeds iemand bij had. Had tevens geluidsopname gemaakt van het voorval. Direct naar spoed gegaan voor vaststelling en naar politie voor klacht.
Erna is ze me beginnen stalken met sms, bellen, op mijn nieuw adres 40minuten aanbelle, rond mijn huis gaan, mijn tuinhuis binnengaan,...
Heb aangifte gedaan. Uiteindelijk advocaat moeten nemen voor mijn waarborg. Huisbazin heeft uit kwaadwilligheid valse klacht tegen mij gedaan dat ik haar had aangevallen, 5d na mijn klacht. Zonder enig bewijs en vol met leugens.
Enige tijd terug kreeg k administratieve boete van 350 euro omdat ik haar had aangevallen? Ernaar geschreven met mijn aangifte en getuigenverklaringen dat ik effectief slachtoffer ben en dat valse aantijgingen zijn.

Vrederechter heeft haar veroordeeld om mijn volledige garantie terug te betalen, zelfs daar heeft ze nog zitten liegen. Geld werd overgemaakt 13 december. Vrijdag ontving ik in brievenbus convocatie politie dat ik aangeklaagd ben wegens vrijwillige vernieling en van vrijheid beroofd kan worden. Deze klacht werd geregistreerd dd 22 december, enkele dagen na uitbetaling garantie. Telkens blijft ze naar me uithalen en die klachten zijn steeds categorie 3. Als ik naar politie stap bekijken ze me raar en zeggen of doen niets. Ik kan dat niet meer aan, ze blijft mijn leven stukmaken. Heb rond kerst pas serieuze hart en bloeddrukproblemen gehad waar k nog medicatie voor neem. Wat kan ik doen om deze zware, valse aanklachten te stoppen??? Ben beu steeds naar politie te gaan om me te moeten verdedigen tegen die leugens waar zelfs geen bewijzen voor zijn, en ze steeds mijn naam zwart maakt. Dus binnenkort gaat hier weer zo'n administratieve boeten arriveren. Dit kan toch echt niet. Kunnen jullie me aub helpen?
Alvast hartelijk bedankt,
Anna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jan 2018 18:52



Enige tijd terug kreeg k administratieve boete van 350 euro omdat ik haar had aangevallen?
Is politie terplaatse geweest en is er een PV opgemaakt hiervan?
Politie kan geen boete geven gewoon afgaande op een mondelinge verklaring van iemand. Ze moeten dat zelf komen vaststellen.
Verder zelf klacht gaan neerleggen, iedere maal als ze u stalkt, belaagd of uw eigendom betreed.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 07 jan 2018 22:14

"Enige tijd terug kreeg k administratieve boete van 350 euro omdat ik haar had aangevallen? Ernaar geschreven met mijn aangifte en getuigenverklaringen dat ik effectief slachtoffer ben en dat valse aantijgingen zijn."
Wie heeft die boete uitgeschreven op basis van wat?
Normaal had u gehoord moeten worden?
In BX - Wallonië of Vlaanderen?

PS een administratieve boete wordt gegeven door de sanctionerende ambtenaar en ook van die vaststellingen hebt u een afschrift gehad.

Reclame

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2018 22:28

Neen, politie is niet ter plaatse geweest. Heb deze administratieve boete gehad van de provincie. De sociale assistente kende deze procedure ook niet en heeft direct gebeld met de contactpersoon. Kennelijk worden bepaalde klachten doorgegeven aan de provincie die niet belangrijk genoeg zijn en omdat de parketten teveel werk hebben. Het is een nieuwe procedure in wallonie. Ben vlaamse maar woonachtig in wallonie. Kan me behelpen in frans in dagdagelijkse leven doch in deze situaties heb ik enorm moeilijk? Omwille van mijn accent, telkens ik politie bel, eerste vraag dat ze stellen is of ik hier ingeschreven ben. De sociale assistente zei me dat dit discriminatie is omwille van mijn accent, word hier gewoon niet aux serieux genomen ondanks ik me goed behelp in het frans. Dus de boete komt niet van de politie maar van de provincie Namen. Strafste van alles is, toen de sociaal assistente belde naar die dienst bleek dat die dienst niet eens het volledige dossier had. Ze krijgen een klacht binnen die die erg genoeg is voor parket om te vervolgen, ze doen geen moeite om het hele dossier te lezen, dus elke onterechte klacht word met een boete bedacht. Je moet dan alle bewijzen binnenbrengen van je onschuld, dewelke ik effectief heb. Via een andere sociaal assistente van de politie heb ik vernomen op mijn vraag waarom er op haar valse aanklacht een administratieve boete oven mij hangt en op mijn terechte klacht met getuigen en opname nog geen nieuws is, antwoordde ze me dat of 1. in mijn dossier niet alle aanbelangenen verhoord zijn of 2. dat het parket mijn klacht aux serieux neemt. Doch spijtig genoeg heb ik als slachtoffer nog steeds geen nieuws en dit was eind april 2017. Als ik naar politie stap krijg ik te horen zoals u zegt dat politie het zelf moet vaststellen. Doch kennelijk in hun geval kan je alles en iedereen vals beschuldigen als je geld en connecties hebt.

U zegt zelf klacht gaan neerleggen dat heb ik toen uiteindelijk gedaan. Doch de politie hier heeft alle klachten in 1 PV gezet, en is categorie 1. Ergste van alles is dat ze er misbruik van maken dat ik niet alles in het frans verstaan, en niet alles vermelden zoals ik het zeg. Heb toen klacht gedaan : 1. slagen en verwondingen, 2. stalking, 3. violation domicile, 4. poging tot oplichting. Wat alle 4 serieuze klachten zijn, en mijn klacht werd in 1 PV opgenomen in categorie 1.
Ik ben alleenstaande en in deze materie kan ik me effectief niet in frans verdedigen en heb niet de inkomsten om zomaar een advocaat te nemen. Spijtig genoeg heb ik enkele euro's per maand teveel om half pro deo advocaat te krijgen, dus weet echt niet meer hoe ik verder moet. Kan met mijn verklaringen en opname effectief bewijzen dat ze liegt doch niemand maalt erom, noch doet iemand moeite me te helpen.

Heb toen geld geleend aan een vriendin om rekeningen te betalen, we hebben gezamelijk een overeenkomst opgesteld en ik betaal haar per maand af. Hier in wallonie word dit niet in aanmerking genomen voor een half pro deo advocaat te krijgen. K ga proberen in vlaanderen of ik een advocaat vind die me in wallonie wil verdedigen en deze schulderkentenis wel kan opnemen om als half pro deo advocaat op te treden. Ben echt hopeloos, en vind niet normaal dat hier in belgie iedereen zomaar een valse aanklacht kan doen zonder bewijzen, vaststellingen door politie,...... enkel omdat ze geld en connecties hebben. Waar is de echte justitie, de waarheid, wat betekenen wij als mens nog als iedereen met macht ons leven kan kapotmaken????
Op uw vraag of ik verhoord geworden ben door deze dienst: neen, heb ik door deze ambtenaar van die dienst een vaststelling gehad: neen/ Enkel die boete per aangetekend schrijven.

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jan 2018 22:37

Tevens heeft ze voor de vrederechter zitten liegen en gezegd dat ik zonder domicile was en in mijn auto woonde. Dit schreef mijn advocaat me, waarop ik antwoordde dat dit weeral leugens van haar waren en hij dat dit van me mocht verifieren. Ik ben nooit zonder adres geweest noch heb ik ooit in mijn auto gewoond. Dit is gewoon absurd, ik ben iemand fatsoenlijk en hou me steeds aan de regels. Spijtig genoeg zeg ik wat op mijn hart lig, ben eerlijk in alles en ben misschien naief te denken dat iedereen zo is. Kennelijk dus niet. Het kan toch niet dat iedereen zomaar valse aanklachten kan doen zonder bewijzen enkel om hun gelijk te halen en mensen hun leven te verwoesten? Deze laatste klacht van moedwillige vernieling eigendom kwam enkele dagen later nadat ze mijn waarborg moest terugbetalen van vrederechter. Die blijft me gewoon mijn leven zonder enig bewijs, vaststelling ruïneren en ik sta machteloos omdat ik geen geld noch connecties heb????

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 07 jan 2018 23:13

Raar u hebt recht op een tolk gezien u de Franse taal niet (voldoende) machtig bent ...heeft men dat bij de politie nooit gezegd.
Dus u kan uw verklaringen gewoon in het Nederlands afleggen.
Kan u nog beroep aantekenen tegen de GAS boete van de provincie?
Dat kan u gewoon in het Nederlands dan komt het voor de rechtbank waar u weer een tolk krijgt toegewezen.
Bestuurlijk is Frans de voertaal maar als verdachte of klager mag u elke taal spreken die u wil.
Vb iemand die enkel Mongools spreekt - tolk gevraagd spreekt deze toch enkel West Mongools en geen Oost Mongools dus zaak uitgesteld.
Is in gans België van toepassing - wet Francimont en Salduz zijn ook in Wallonië van toepassing bij mijn weten.

http://www.ordeexpress.be/UserFiles/Art ... 1.2016.pdf
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Indien u aan de voorwaarden voldoet hebt u ook recht op een pro deo advocaat.
http://advocaat.be/DipladWebsite/media/ ... 010416.pdf
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand
http://www.barreaudenamur.be/FR/

Het is niet omdat men een klacht kan doen dat men wint hoor...

Issued
Berichten: 1227

#7 , 08 jan 2018 07:24

Anna01, jou verhoor werd afgenomen in categorie 1 omdat jij slachtoffer/getuige bent. Dat heeft niets te maken met de aard van de feiten.
http://www.lokalepolitie.be/5424/nieuws/851-salduz Hier staat wat info erover.

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jan 2018 13:27

@Fransiscus: Dank je wel. Neen, politie heeft niets gezegd dat ik tolk kan krijgen, en de Nederlandse taal zijn ze hier niet machtig.
Wat betreft pro deo advocaat, het bedrag voor half pro deo is €1255, en ik verdien enkele euro's teveel om in aanmerking te komen. Heb vorig jaar geld geleend aan een vriendin waarvan we samen een schulderkenning hebben opgesteld en dat ik haar elke maand €40 afbetaal. In Vlaanderen komt dit in aanmerking voor half pro deo advocaat in aanmerking te komen en hier in Wallonië niet!!

Kan ik eventueel een advocaat (balie) zoeken in Vlaanderen die deze schulderkenning wel erkend om half pro deo advocaat te krijgen?

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 jan 2018 13:33

@Issued: het is mijn klacht bij de politie waarin ik inderdaad slachtoffer ben die in categorie 1 staat.
Maar vorige huisbazin die valse klacht deed tegen mij waar zij zgz slo is, dat staat telkens in categorie 3. En bij haar valse klachten staat steeds dat ik van mijn vrijheid beroofd kan worden. P.s. heb je link nog niet kunnen lezen. Ga nu doen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”