Slagen en verwondingen

Ltbfm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 27 dec 2017 20:38

Geachte

Ik ben gisteren bij mij thuis neergeslagen geweest door een collega met een metalen staaf dit 2 maal vol in mijn gezicht.
Nu ben ik naar het ziekenhuis geweest. Mijn oor is genaaid geweest en heb een barst in mijn kaak
heb nu wel geen hospitalisatieverzekering en een familiale wat moet ik nu doen.
Heb wel al een klacht ingediend.
Kan u mij even helpen.
Ben radeloos en weet niet wat doen.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 27 dec 2017 20:47

Aangezien je geen verzekering hebt, die u juridisch kunnen bijstaan, zult u zelf alle stappen moeten zetten.

Eerste stap, aangezien dit een strafrechtelijk misdrijf is, is naar de politie gaan en klacht indienen (dit heb je dus al gedaan).
Eenmaal de politie hier verder mee zou gaan, stelt u zichzelf best burgerlijke partij, om zo, naast de straf die de beklaagde zou moeten krijgen, zelf ook nog uw kosten terug te krijgen.

Indien u zichzelf niet burgerlijke partij zou stellen, kunt u zelf naar de vrederechter gaan (dit zal wel via een advocaat moeten) om zo deze kosten rechtstreeks terug te vorderen.

Voor de rest: veel geduld, het politie-apparaat noch het gerechtelijk apparaat werken snel.

Ltbfm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2017 20:58

Geachte

Ik heb mij bij de politie ook onmiddellijk burgerlijk partij gesteld
Dus daar ben ik ook al save in dus voor de rest komt het in orde dan

Bedankt

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 27 dec 2017 21:03

U hebt een attest van klachtneerlegging waar al uitleg op staat.
U spreekt van collega - was dat voor uw deur op werkelijk thuis?
Hebt u ook uw werkgever in kennis gesteld?
Is er arbeidsongeschiktheid?
Is tegenpartij ook gewond?
is die direct opgepakt?

Ltbfm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 dec 2017 21:17

Geachte

Het was bij mij thuis hij logeerde een tijdje bij mij maar door omstandigheden was ik genoodzaakt om hem de deur te verwijzen ik ben nu echter 15dagen ongeschikt voor te werken hij is echter ni direct opgepakt wegens mijn verwondingen heb ik hem de deur verwezen en ben dan naar het spoed gereden.de tegenpartij is niet gewond heb hem wel eventjes bij de kraag gevat na twee al van deze slagen vond ik dit wel op zijn plaats om dit te doen mijn werk gever is ingelicht en hij zij tegen mij ik citeer: zulke krapul moet van straat gehaald worden

Mvg

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 27 dec 2017 23:00

Dan is er geen heterdaad en kan u niet terugvallen op 'ongeval' op weg naar huis.
Uw werkgever zou hem wel om agressieproblemen kunnen ontslaan... maar is verder geen betrokken partij.
Politie zal betrokkene op zijn adres ? waar uitnodigen en dan dient hij zich binnen de 3 weken na contact met advocaat bij hen te melden al of niet met die advocaat voor verhoor.
Bij niet komen zal er x tijd daarna een opdracht komen om betrokkene te signaleren en wordt hij nationaal opgespoord voor verhoor.
Burgerlijke partij stelt u zich ter zitting als de zaak effectief zou /zal voorkomen.
Laat de politie steeds PV opstellen als de werkonbekwaamheid verlengt wordt en geef dan steeds een kopie van het doktersattest af.

Issued
Berichten: 1230

#7 , 29 dec 2017 00:02

Zoals Franciscus al zei: burgerlijke partij stelt u zich ter zitting. Momenteel bent u waarschijnlijk benadeelde partij.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”