Aangifte van verkrachting gedaan - wat nu?

shakshuka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangifte van verkrachting gedaan - wat nu?

#1 , 25 dec 2017 16:15

Dag iedereen,

Ik deed even geleden een aangifte voor verkrachting. Nu vraag ik me af hoe het verder gaat. De persoon die ik beschuldigd heb, werd kort voor mijn aangifte ook door iemand anders beschuldigd, en ik weet dat hij daarvoor een advocaat in de arm heeft genomen die hem zal bijstaan tijdens zijn verhoor.

De eerste stap is een verhoor. Wat gebeurt er daarna?
Moet ik zelf ook een advocaat in de arm nemen en wat gebeurt er wanneer ik dat niet doe?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 25 dec 2017 23:33

U hebt aangifte gedaan direct na de feiten... is er een set SSA gebruikt door een dokter?
Gebeurd via de politie in een ziekenhuis.
Indien die is gebeurd zal ook van de dader een set worden afgenomen en indien snel na de feiten wordt er ook een huiszoeking gedaan bij de dader voor sporen vb op de kledij.
De verdachte wordt inderdaad steeds gehoord met een advocaat.

Neem contact op als dat nog niet gebeurd is met de dienst SLAchtofferZorg of slachtofferbejegening van uw lokale politie zone of van de plaats waar u de aangifte hebt gedaan.
Deze kunnen u bijstaan in het vervolg van de procedure.
Mocht u verder vragen hebben mag u ze steeds stellen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”