Lat-relatie

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Lat-relatie

#1 , 21 dec 2017 15:20

Hallo,ik zit in een Lat-relatie .Ik voel aan dat het verkeert aan het lopen is!mijn vraag:mijn vriendin heeft het financiëel moeilijk.Ik heb haar al veel gegeven vb: stoelen,tafel,vaatwasmachine en geld.Nu is zij mij aan het domineren om financieel meer geld te geven.Ik ben dit echter beu,en zou tijdens zij is gaan werken mijn meubelen en vaatwasmachine uit haar huis willen halen(met te vragen zal ze dit nooit meegeven)Mag ik dit doen?ik heb de facturen van aankoop op mijn naam?Kan zij mij gerechtelijk vervolgen omdat ik haar huis heeft betreden ? Momenteel is er nog geen breuk,maar het zal deze week wel gebeuren volgens mijn gevoel(ze zit met veel betalingen momenteel )en ik spreek uit ervaring met haar.wie kan mij antwoord geven?Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 21 dec 2017 15:22

Zijn deze dingen gegeven of slechts uitgeleend? Gegeven is gegeven in principe.

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2017 15:52

Gegeven om te mogen gebruiken,er zijn nooit papieren opgemaakt geweest.er is daar nooit over gesproken geweest.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2017 15:54

Hoe kan je nu bewijzen dat dit bruikleen was, als er geen enkel papier is opgesteld, dit is woord tegen woord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 dec 2017 15:57

Het is mijn woord tegen dat van haar ?daarom wil ik het wegnemen ,kan ook zijn toch dat het er nooit heeft gestaan!ook haar woord tegen het mijne?

LeenW
Berichten: 12818

#6 , 21 dec 2017 16:00

Maar als u ze aan haar gegeven heeft, wordt het diefstal. Als ze dan via getuigen of foto's kan aantonen dat de goederen daar stonden (of nog erger: als iemand u de goederen heeft zien wegnemen), zit u wel met een serieus probleem. Ik zou dit toch als volwassenen proberen op te lossen en tot een akkoord te komen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 21 dec 2017 16:01

Als je iets weghaalt uit het huis van iemand anders zonder dat de bewoner toestemming geeft dan heeft dat een naam:
DIEFSTAL.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 dec 2017 16:05

Dus ik mag haar huis betreden,mijn gerief wegnemen ?Ik zou dan ook een brief achter laten om te melden de relatie stop te zetten.En de sleutel van haar huis er bij te leggen .Ik wil het wel eerlijk spelen,en zal niets meedoen van haar.Dus er kan mij niets verweten worden?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 21 dec 2017 16:07

Dus ik mag haar huis betreden,mijn gerief wegnemen ?Ik zou dan ook een brief achter laten om te melden de relatie stop te zetten.En de sleutel van haar huis er bij te leggen .Ik wil het wel eerlijk spelen,en zal niets meedoen van haar.Dus er kan mij niets verweten worden?
Neen je mag haar huis niet zomaar betreden en daar iets buitenhalen.
Dat is DIEFSTAL met INBRAAK. Waarom schrijf ik hier nu toch antwoorden als die niet worden gelezen....
Laatst gewijzigd door asperger op 21 dec 2017 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 dec 2017 16:08

Asperge,ik heb wel een sleutel ,ik ga daar nu ook binnen zonder zij thuis is.Ik heb van alles facturen op mijn naam.

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 dec 2017 16:13

Asperge,ik heb ook bankuittreksel dat ik die hebt betaald.Tussen man en vrouw kan er toch geen diefstal zijn?

irmaladouce
Berichten: 71

#12 , 21 dec 2017 16:16

Ben je intussen gehuwd?
Een uur geleden schreef je nog: "mijn vriendin heeft het financiëel moeilijk".
We know nothing, we are from Barcelona!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 dec 2017 16:16

Maar je bent geen man en vrouw hoe je je dit bewijzen?

Je woont niet te samen, want je schrijft ik heb een LAT RELATIE !

En bij mijn weten is dit nog steeds geen wettelijk man en vrouw verhouding
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Louis1960
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#14 , 21 dec 2017 16:17

LeenW,wat denkt u er van?Wat asperge zegt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 21 dec 2017 16:17

Asperge,ik heb ook bankuittreksel dat ik die hebt betaald.Tussen man en vrouw kan er toch geen diefstal zijn?
Gegeven is gegeven, en je heeft geen enkel leen overeenkomst !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”