handtekening vervalst

Franciscus
Berichten: 38594

Re: handtekening vervalst

#16 , 27 dec 2017 12:33

Strafwetboek
Art. 196.
(Zie NOTA 1 onder TITEL) Met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar) worden gestraft de andere personen die in authentieke en openbare geschriften valsheid plegen en alle personen die in handels- of bankgeschriften of in private geschriften valsheid plegen, <W 2003-01-23/42, art. 49, 040; Inwerkingtreding : 13-03-2003>
Hetzij door valse handtekeningen,
Hetzij door namaking of vervalsing van geschriften of handtekeningen,
Hetzij door overeenkomsten, beschikkingen, verbintenissen of schuldbevrijdingen valselijk op te maken of achteraf in de akten in te voegen,
Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.

Art. 197. In alle gevallen in deze afdeling vermeld, wordt hij die gebruik maakt van de valse akte of van het valse stuk, gestraft alsof hij de dader van de valsheid was.

U zal wel met bewijzen moeten komen bij de politie want er zijn in uw verhaal inderdaad haken en ogen.
Maar wil niet zeggen dat u geen gelijk hebt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 jan 2018 09:27

Dat gaat over een ander huis, heeft bouwgrond gekocht op zijn naam en dan had hij een lening nodig maar zonder een handtekening van mij kreeg hij geen lening., dus vervalste hij mijn handtekening.
Bij een hypothecaire lening moet je AANWEZIG zijn bij de notaris om huw handtekening te zetten. Hij kan dus niet zomaar met een valse handtekening bij de notaris komen aandraven. De handtekening moet gezet worden (oor u) bij de notaris zelf!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 02 jan 2018 11:13

Dat gaat over een ander huis, heeft bouwgrond gekocht op zijn naam en dan had hij een lening nodig maar zonder een handtekening van mij kreeg hij geen lening., dus vervalste hij mijn handtekening.
Bij een hypothecaire lening moet je AANWEZIG zijn bij de notaris om huw handtekening te zetten. Hij kan dus niet zomaar met een valse handtekening bij de notaris komen aandraven. De handtekening moet gezet worden (oor u) bij de notaris zelf!
Ja maar TS zegt dat iedereen in één groot complot zit :lol: !
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 jan 2018 11:32

Ja maar TS zegt dat iedereen in één groot complot zit :lol: !
Of het ging niet op een hypothecaire lening, maar bijvoorbeeld een persoonlijke lening van de ex. Maar dan zie ik niet in welk belang de handtekening van de topic starter zou hebben. In ieder geval kan ik het verhaal van de TS niet goed volgen. Misschien kan ze best een goede advocaat onder de arm nemen om haar verder te helpen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”