afpersing

Jannette
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afpersing

#1 , 20 dec 2017 15:19

Sinds meer dan anderhalf jaar krijg ik via anonieme pre paid gsm nummers ( 3 verschillende ) berichten welke melden dat de zender mijn vriend is en da hij weet heeft van losbannig gedrag van mijn echtgenote, nu ongeveer een 20 tal berichten alles samen
Dit is spijtig genoeg in een stroom versnelling geraakt daar ik zowel thuis als op mijn werkplaats verleden week anonieme brieven heb ontvangen met inderdaad zeer expliciete fotos van mijn echtgenote. de Fotos blijken een printscreen te zijn uit een film en vakkundig uitgesneden om de omgeving niet te zien
Na confrontatie met de fotos heeft de echtgenote bekent dat er inderdaad een relatie was met een persoon die zij echter gestopt heeft, vanaf toen heeft hij haar steeds bedreigt met het publiceren van fotos (voor duidelijkheid mijn echtgenote had geen weet van fotos of film opname) en het opbreken van onze relatie zij wist dus wel al anderhalf jaar wie deze berichten verstuurde
Mijn echtgenote heeft een wanhoopspoging ondergaan een paar dagen geleden zo diep zit zij met deze zaak ( spreek ik nog niet van mezelf)
Daar ik de persoon ook ken want van vriendenkring heb ik hem geconfroneerd, hij heeft onder druk bekend aan de relatie maar ontkent de sms'en en fotos maar deze kunnen van niemand anders zijn

Vraag kan hier iets aan gedaan worden? Vervolging want de angst is er dat hij deze fotos of film op social media gaat plaatsen
kunnen wij op een of andere manier bewijzen dat deze berichten fotos van hem komen de spellings fouten komen overeen met andere niet anonieme teksten van hem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 20 dec 2017 15:29

U kan en hoeft niks te bewijzen, laat dat aan de politie en het gerecht over. Doe als de bliksem aangifte van de feiten.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2017 15:44

U kan en hoeft niks te bewijzen, laat dat aan de politie en het gerecht over. Doe als de bliksem aangifte van de feiten.
Inderdaad. Alles menemen naar de politie: foto's, brieven, GSM met de berichten die je gekregen hebt, etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”