contactverbod

Aramat91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

contactverbod

#1 , 08 dec 2017 17:25

Ik ben zins ruim 2 jaar gescheiden van mijn ex-vrouw.
Ondanks alle mogelijkheden dat ik haar geblokkeerd heb en zei ook mijn huidige woonadres niet weet, weet wei mij ten alles tijde nog lastig te vallen via mails die ik niet kan blokkeren.
Ook heb ik alles geprobeerd om haar duidelijk te maken dat ik geen enkel contact met haar wil.
Toch ondanks ik alle mails negeer krijg ik wekelijks mails en soms dagelijks van haar binnen.
Variërend van spijtbetuiging tot aan woede en vol verwijten naar mij toe.
Nu is mijn vraag of ik hiervoor een contactverbod kan aanvragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 08 dec 2017 18:26

je kan perfect via je mailaccount haar mails blokkeren. Dan vliegen die rechtstreeks in de prullemand zonder dat je ze zelfs moet zien.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 dec 2017 18:39

Of zet ze voor alle veiligheid in een aparte map.
Met de bewijzen kan u dan bij de rechtbank een contactverbod aanvragen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 08 dec 2017 19:19

Als dat zo'n hoeveelheid is zitten we toch met een strafrechtelijk vervolgbare belaging ( stalking)
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... uaRYf4inz7

Aramat91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 dec 2017 19:34

dank voor uw antwoord, inderdaad ik heb haar email adressen het zijn er namelijk inmiddels al 3 geblokkeerd maar komen helaas nog steeds in mn postvakin. zins afgelopen zomer heb ik alle mails bewaard ook de mails die ze via andere contactpersonen heeft verstuurd.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 08 dec 2017 21:55

Die andere contactpersonen kunnen dus ook voor stalking vervolgd worden...
Als u die kent hen misschien eens die tip geven .... verhoor Salduz Bis cat 3 is met voorafgaande raadpleging advocaat of met bijstand advocaat .... als mededader aan die feiten.
Best kan u dat gesprek - waar u zelf aan deelneemt zelfs opnemen - is wettig ... zo hebt u weer bijkomend bewijs.

Doe het ook best op een luchtige manier .... heeft veel meer impact ( mijn ervaring)

eylis
Berichten: 8836

#7 , 09 dec 2017 08:53

precies zoals fransisc voorstelt: adviseer de "medeplichtigen" op vriendelijke wijze per mailtje dat ze zich best grondig informeren bij een neutrale deskundige over de mogelijke gerechtelijke gevolgen van hun medewerking.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”